17 September 2007

Siapa Imran Makhzan?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Setelah seminggu lebih berlalu, barulah ada beberapa individu menegur dan memberi sedikit maklumat pasal Imran Makhzan ini. Ada yang aku dapat melalui TKO, ada melalui SMS dan juga melalui YM. Semua maklumat ini aku langsung tidak tahu kebenarannya. Tetapi aku masukkan maklumat di sini kerana mungkin boleh menjadi panduan kepada mereka yang perlu mengenali Imran Makhzan. Fotographer terkenal ni. Paling kurang anda boleh minta khidmat dia untuk ambik gambar kahwin anda senyumkenyitsenyumkenyit

Nama : Imran Makhzan
Umur : Sekitar akhir 30-an. Kalu masuk 40 pun awal la.

Asal : Kelantan Darul Naim

Kerja : Jurukamera NST

Status : Sudah Berkahwin. Isteri juga seorang Jurukamera.

Alamat : Taman Sri Manir, Kg Banggol Tuan Muda
Telefon : 6012-9637860

Jika anda melalui pejabat NST Terengganu, bolehlah intai-intai Imran Makhzan dengan kereta Wira Hijaunya.

Maklumat di atas bukan dengan niat provokasi kepada individu terbabit (Imran Makhzan), tetapi supaya pihak polis CELIK MATA dan menyiasat siapa lagi yang boleh memberi maklumat sehingga tertangkapnya Si Pembakar Jalur Gemilang yang diupah oleh UMNO dan BN itu. Ambe masih bersangka baik dengan Imran Makhzan yang memasukkan gambar yang ASAL dan bukan Super Impose seperti yang didedahkan beberapa pihak, namun timbul curiga bilamana gambar yang diambil dari jarak dekat dan individu yang diupah UMNO itu tertutup mukanya seolah-olah ada pakatan antara mereka.

Apapun, isu bakar bendera merupakan isu yang agak terpinggir dan sengaja dibesar-besarkan. Isu sebenar yang patut akhbar dedahkan adalah isu penggunaan peluru hidup oleh pihak berkuasa kepada orang awam. Sehingga hari ini kita tidak tahu apakah jenis pistol yang digunakan, dan benarkah polis terbabit benar-benar terancam nyawanya sehingga melepaskan tembakan yang boleh meragut nyawa orang awam? Apakah begitu selamat kita semua jika polis bebas menggunakan peluru hidup? Apakah kisah peluru hidup dan pistol sudah menjadi kecil bilamana C4 dengan bebas dapat digunakan terhadap orang awam?



Sekadar gambar hiasan. Bom dan pistol ini bukan milik aku. sengihnampakgigisengihnampakgigi

No comments: