27 September 2007

Jumpa kawan lama

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Apa cerita dengan si pembakar bendera? Dah jumpa ke belum? Polis melaporkan ada sahaja individu yang tampil menyerah diri bila gambar mereka disiarkan di akhbar. Dari 1, 2, 3 dan terus meningkat ke angka belas. Polis kata ada lagi gambar yang akan disiarkan. Aku tertungu-tunggu juga sekiranya ada gambar aku yang sesat masuk dalam akhbar.

Semalam semasa menunggu di bank, seorang teman serumah semasa di Kampus UiTM datang menegur. "Boss, gambar mung masuk paper baru ni" Kuat juga dia tegur dalam bank tu. Masa tu orang tak la ramai sangat, tetapi boleh la didengari sorang dua yang berhampiran. Aku menafikan sahaja. Aku balas "Pandai-pandai la mung reka cerita". Aku senyum jer. Aku kira dia faham makna senyuman aku.

Selesai berurusan, aku melangkah keluar ke sebuah bank yang lain pula. Terdetik juga di hati nak tanya khabar sahabat lama itu. Kerja di mana, buat apa sekarang. Kesal pula tidak ambik nombor telefon. Harap dapat jumpa lagi dia nanti. Cuma sempat mengucap selamat berpuasa dan selamat hari raya sahaja.sengihnampakgigi

No comments: