18 September 2007

UMNO dan POLIS memang baik ke?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Hari ini ada lagi muka-muka yang dikehendaki tampil menyerah diri. Bilamana melihat gambar yang disiarkan, aku pasti polis Terengganu buat kerja sambil lewa sahaja dalam kes ini. Ini kerana ada diantara mereka yang terdapat di dalam gambar adalah mereka yang telahpun ditahan sebelum ini. Apabila mereka menyiarkan kembali gambar orang yang pernah mereka tahan, ini menunjukkan seolah-olah gambar ini bukan dari pihak polis. Siapakah tangan lain yang mengarah mereka 'mengeluarkan' gambar-gambar ini?

Gambar mereka yang dikehendaki Polis Terengganu

Lakonan dan skrip UMNO Terengganu semakin berada pada landasan. Kebenaran Dato Mustafa Ali dalam mendedahkan wujudnya tangan yang membuat pengarahan terhadap drama Insiden Batu Buruk ini makin terserlah. Lihat sahaja bagaimana mereka memainkan isu seolah-olah wujud satu huru-hara dan keganasan melampau dalam insiden yang dicetuskan itu. Walhal insiden dan keganasan sebenar yang wujud adalah penggunaan PELURU HIDUP terhadap orang awam. Inilah KEGANASAN sebenar yang wujud dalam drama itu yang mahu dihapuskan UMNO.

Pendedahan gambar-gambar di atas sebenarnya mahu menakut-nakutkan rakyat sahaja. Biar selepas ini rakyat tidak hadir ke ceramah PAS kerana jika ada kejadian yang tidak diingini, maka mereka akan dihadap ke Balai Polis. Gambar-gambar ini juga mahu menakutkan pegawai kerajaan yang turut hadir dalam ceramah PAS. Nanti akan disebut pegawai terbabit menjadi ganas kerana PAS. Walhal Polis dan UMNO lah yang mencetuskan provokasi dan membuat rakyat SEMAKIN BENCI dan TIDAK PERCAYA kepada pihak polis.

SUNGGUH!! Aku tidak bercakap kosong soal hilangnya percaya rakyat kepada polis. Lihat bagaimana KPN sendiri boleh dilihat tidak bersih dari rasuah, wujudnya team A dan B dalam pasukan dan bagaimana Gangsterisme dilihat menguasai badan pertahanan terpenting ini. Itu belum dlihat kepada beberapa layanan polis terhadap tahanan dan masyarakat. Lihat juga pada salahlaku dan hasil yang telah dikeluarkan oleh IPCMC.

Mungkin ada yang bertanya, apa akan jadi jika tiada polis? Tidakkah huru hara? Betul mungkin berlaku huru-hara. Tapi sepatutnya dengan ada polis tidak sehuru-hara sekarang. Maknanya polis patut lebih baik dari apa yang ada pada hari ini. Soal adakah PAS akan gunakan polis jika memerintah, itu sudah tentu!. Tapi perlu diingat, ketika itu polis tidak akan diberi muka untuk melakukan rasuah, keganasan dan penindasan. Siapa untung? Tentulah rakyat dan negara. Negara akan dilihat aman berbanding hari ini yang dilihat sebagai negara yang mempunyai polis yang ganas dan tiada undang-undang. Bayangkan seorang tetamu negara dipukul oleh 4 orang polis berpakaian biasa kerana semata-mata disyaki bersalah pada mata mereka. Memalukan!!

Jika gambar aku yang tersiar di atas, aku tidak akan memunculkan diri ke Balai Polis. Jika polis mahu, kenapa perlu siar dan pamer dalam akhbar? Carilah aku!. Ini menunjukkan berlaku sekali lagi provokasi terhadap rakyat. Arah sahaja kepada kakitangan yang ada bekerja. Aku bukan menafikan polis Malaysia antara yang tercekap, namun BAIK dan CERDIK dua sifat yang berbeza. Betapa ramai yang CERDIK tetapi JAHAT dan tidak mustahil yang kelihatan BODOH itu biasanya BAIK dan menurut perintah. Oh, tidak! Menurut perintah sahaja tidak cukup baik. Kecuali patuh dan sujud pada perintah Allah s.w.t. Jika diturut perintah UMNO dan BN? Aku akan jawab NO!!

Ah, dah dekat Asar. Aku nak jadi CERDIK yang BAIK. Wallahua'lam.

0 comments:

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks