14 September 2007

RM5000 untuk IMRAN MAKHZAN!!

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Umno Terengganu terus berpolitik dalam melindungi POLIS yang melepaskan tembakan. Sehingga kini kita tidak tahu apa tindakan yang dikenakan mahupun apakah tindakan selanjutnya pihak polis terhadap anggota mereka yang melakukan kesalahan menembak 2 orang awam yang tidak bersenjata. Cuma apa yang terdengar adalah anggota polis berkenaan telah diambil keterangan sahaja. Remeh agaknya nyawa orang awam apabila polis berkenaan dibiar bebas tanpa direman atau digantung sementara tugasnya. Selamatnya polis berkenaan dari sebarang tindakan mengesahkan betapa memang ada drama yang terselindung dalam keganasan polis di Batu Buruk Sabtu lalu.

Kenapa takut mengaku salah dan mendedahkan kenapa sebenarnya PELURU HIDUP dilepaskan dalam keadaan orang awam tiada senjata? Ini tidak, akhbar dibodoh dan memperbodohkan masyarakat dengan mempersoal siapa yang membakar bendera. Sedangkan orang yang membakar bendera itu memakai helmet dan sukar untuk dikesan melainkan dengan bantuan IMRAN MAKHZAN. Sedangkan polis yang melepaskan tembakan itu sudah mengaku dan ada di depan mata! Dakwa sahaja dia. Bersalah atau tidak itu perkara yang kedua. Yang pasti jangan biarkan masyarakat terus sangsi dan tidak yakin dengan sebarang tindakan pihak polis yang sudah sedia tercemar.

Aku bukan mahu bersangka buruk dengan Wan Azmi, polis yang melepaskan tembakan itu, cuma aku mahu kredibiliti polis dibersihkan segera. Gantung sementara tugas dan reman seketika Wan Azmi akan memperlihatkan polis bertindak adil dan tiada drama dilakukan. Sekiranya polis membiarkan Wan Azmi bebas, maka ini menunjukkan pihak polis bias dan tidak berlaku adil. Kepincangan ini akan dilihat oleh rakyat sebagai suatu yang menjatuhkan krdibiliti pihak polis. Lebih membimbangkan lagi jika ada rakyat yang hilang keyakinan kepada pihak polis dan mengambil tindakan sendiri terhadap Wan Azmi.

Apapun, kepada IMRAN MAKHZAN, RM5000 dan pakej umrah sudah tersedia di depan mata. Bila lagi anda mahu mendapat peluang yang sebesar ini dalam bulan yang mulia ini. Atau mungkin anda masih berkira-kira untuk menanti ganjaran itu dinaikkan dan mendapat habuan yang lebih banyak. Apapun, selamat berpuasa diucapkan dan anda sudah boleh meninjau-ninjau untuk menukar set sofa dan paling kurang menukar sport rim Proton Wira anda itu.

0 comments:

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks