23 January 2008

Ini Kisah Rogol, bukan kisah culik!

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Ini satu cerita yang aku dapat dari seseorang yang menghantar email kepada aku. Aku harap maklumat yang disampaikan itu betul dan sahih. Jika ada kesalahan atau pembetulan, boleh sahaja tegur aku. Apapun, aku sendiri telah cuba juga mencari kesahihan maklumat ini, dan pada aku ianya boleh dipercayai.

Pengirim email terbabit yang merupakan seorang pelajar IPT (mengikut maklumat yang diberikan kepada aku) meminta aku mengeluarkan maklumat ini untuk umum. Ceritanya pasal kisah pemerkosaan Padang Bola MPKT (sekarang MBKT) yang dilakukan oleh Pemuda UMNO Terengganu.
Padang Bola MPKT yang terletak berhadapan Menara Yayasan dan Bersebelahan IPD Kuala Terengganu. Terletak di Jalan Sultan Omar

Kini Pemuda UMNO Kuala Terengganu Menjalankan Perniagaan Paintball di sini.


Dulu aku biasa bermain bola di sini (pengirim email)


Promosi yang menarik! RM 10 sahaja untuk 50 Peluru. Tambahan RM 5 untuk 50 peluru lagi. Aku sendiri tak pernah main benda ni. Biasa main senapang buluh jer.


Benarkah padang ini disewa? Jika disewa, kenapa binaan papan tanda ini seperti kekal? (Inilah persoalan pengirim email berkenaan)

Aku segera menghubungi MPKT bertanyakan status padang berkenaan. Aku dimaklumkan padang itu digunakan atas arahan Pejabat MB. Bila ditanya sampai bila Paintball itu akan beroperasi, maka dijawab sehingga penghujung Mac 2008. Kemungkinan disambung bergantung kepada arahan. Tak nampak pula macam disewa. Ruginya MBKT.

Aku call pula pejabat Paintball ni. Katanya di jalan Pusara. Aku bercakap dengan Puan Lisa, katanya syarikatnya bernama Next Gen apa ntah. Maknanya bukan la UMNO yang berniaga di sini, tetapi ada syarikat yang disuruh menggunakan nama UMNO. Atau memang ada tangan-tangan yang ambil kesempatan dengan syarikat berkenaan. Tubuh syarikat untuk bolot projek. Huhuhu.

Apapun, pada aku ini bukan kisah culik lagi. Tapi sudah tahap rogol di depan mata. Dato Bandar MBKT diam sahaja kerana dia pun dilantik oleh orang politik. Cuma dilihat orang ramai sebagai kerjasama antara UMNO dan MBKT, tetapi rupanya ada orang lain yang ambik untung. Ada ke persamaan dengan kes Altantuya?. Orang lain yang buntingkan Altantuya, orang lain yang bom, si Razak Baginda yang dipersalahkan. Politik, oh politik.

No comments: