06 January 2008

Alhamdulillah.. Semuanya selamat..

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah.. Semuanya selamat. Aku nyaris-nyaris hilang kepercayaan kepada Pakcik Google (tuan punya blogger.com) bilamana blog aku tidak dapat dibuka. Rupa-rupanya semua kesulitan yang berlaku itu disebabkan masalah Adsense yang aku masukkan dalam blog. Mujur juga aku cepat-cepat bertanya kepada yang arif. Thanks Cikgu Eriyza dan zyzaidi yang memberi tunjuk ajar.

Aku pada mulanya terfikir apakah blog aku di'hack'? Namun aku tidak percaya blog picisan seperti ini diganggu kerana menyiarkan berita-berita yang sedikit sensasi. Lagipun banyak lagi blog lain dan web lain yang seharusnya diganggu. Ini blog personal aku. Hilang blog ni, kat mana la aku nak luah perasaan aku nih. Lagipun, aku baru je bercadang mahu kembali kepada blog aku yang lebih santai.

Terkejut tadi bila menonton TVPAS. Langsung tidak aku sangka TVPAS menyiarkan catatan aku dalam blog ini pasal remaja BAWASIR. Tiba-tiba terasa takut bilamana mendapat sedikit publisiti. Takut kerana terasa diperhatikan, dan perlu lebih bertanggungjawab. Bukan takut diperhatikan oleh Cyber Troopers UMNO mahupun SB, tetapi bimbang kalau-kalau ada yang mahu menjadikan blog ini sebagai rujukan. Berat dan perlu lebih ketelitian dalam menulis.

Aku sempat melihat jumlah pelawat yang menjenguk ke blog aku dalam sehari dua ini. Memang bertambah, dan ini turut menggusarkan aku. Bimbang jika ada yang terlalu mengharap aku update setiap hari dengan berita-berita sensasi. Maaf terlebih dahulu. Namun aku akan usahakan untuk memberi yang terbaik kepada kalian.

Aku dah ngantuk dan perlu untuk tidur. Esok pagi, aku terpaksa siapkan beberapa tugasan untuk dibentang dalam mesyuarat dengan Tuan DO. Jika sempat siap, bolehlah aku mencelah ke Mahkamah untuk mengikuti kes Suwandi dan Azman. Kesian Suwandi dan Azman. Belum bersalah tetapi sudah dihukum.

Selamat Malam dan Assalamualaikum.. Zzzzzzzzzzzz..

No comments: