21 March 2008

Yamin dan Polis Terengganu bekerjasama?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Siapa Yamin? info 1, info 2 dan info 3. Aku kira sedikit maklumat itu cukup untuk menggambarkan siapa dan bagaimana orangnya si Yamin itu. Mengikut sumber dari Besut, Yamin sekarang ini berada di Bandar Kuala Terengganu sejak 11 Mac lagi. Sumber itu turut memaklumkan Yamin dan beberapa kawannya menginap di Primula Beach Resort, Kuala Terengganu.

Kenapa Yamin datang ke Kuala Terengganu? Jawapannya mudah. Isu pelantikan MB Terengganu yang belum selesai memaksa Yamin datang ke KT. Yamin dipertanggungjawabkan khusus bagi memastikan tiada pihak yang cuba mengganggu proses pelantikan MB kepada Deris Jusoh. Di KT ini, Yamin dipercayai bekerjasama dengan Ketua Pemuda UMNO Terengganu, Sabri Alwi @ Mat Kerak bagi mengawal kebangkitan pihak-pihak yang dikatakan cuba melawan Deris.

Beberapa hari lalu dikhabarkan ada pihak yang memasang banner bagi menyatakan sokongan kepada pihak Istana Terengganu dalam pemilihan MB yang baru. Bagaimanapun, banner-banner berkenaan telah dibuang serta merta oleh pihak-pihak yang dipercayai diterajui oleh Yamin dan Mat Kerak itu.

Semalam juga, 4 lelaki telah ditahan oleh pihak polis kerana dipercayai terlibat dalam pemasangan banner-banner berkenaan. Penahanan itu dilakukan kerana banner-banner berkenaan dikatakan mempunyai unsur-unsur hasutan.

Hairan juga mereka yang berhimpun mengapi-apikan perkauman dalam sehari dua ini dibenarkan berhimpun secara haram, dibenarkan menggantung banner-banner yang sebahagiaannya berunsur perkauman dan hasutan, namun tiada sebarang tangkapan pun dilakukan. Paling berat pun yang diberitakan adalah banner-banner tersebut dirampas polis. Sedangkan hasutan yang dilakukan oleh 'beruk-beruk di jalan raya' (mengambil istilah yang digunakan KJ) adalah jelas dan terang bentuknya.

Ini jauh berbeza dengan banner-banner yang digantung sebelum ini oleh sesetengah pihak di Terengganu sebelum ini dan yang dirampas semalam. Antara perkataan yang tertulis hanya berbunyi "Daulat Tuanku, Selamatkan Terengganu Darul Iman dan Daulat Tuanku, Rakyat Berdiri Di Belakang DYMM Tuanku", definisi hasutan tidak hadir dengan secara jelas.

Sedangkan banner terbabit sepatutnya dilihat suatu sokongan rakyat kepada Tuanku dan pihak Istana Terengganu dalam memutuskan siapa MB Terengganu. Samada rakyat dari penyokong BN mahupun dari penyokong pembangkang, situasi ini perlu dilihat secara sihat kerana Deris Jusoh dilihat benar-benar tidak diperkenan oleh pihak istana. Apakah mahu dilihat jika berjalan pemerintahan nanti situasi bermasam muka antara pihak istana dan MB?

Di sinilah yang dilihat sebagai campurtangan Yamin dalam mengendalikan dan mengawal 'keamanan' di Bandaraya Kuala Terengganu ini. Sebelum ini di Besut petugas Majlis Daerah Besut (MDB) dipaksa membuang segala poster ceramah dan risalah yang ditampal di mana-mana tempat yang agak terbuka di daerah tersebut.

Penolakan Deris sebagai MB perlu dilihat oleh rakyat Terengganu dengan penuh rasa sedar dan insaf. Jika baik, cantik dan berwibawa sudah tentu disenangi semua pihak. Jika ditolak dan penolakan yang berlaku itu pula secara bersungguh-sungguh, sudah tentu ada sesuatu yang tidak kena. Lebih-lebih lagi pihak yang menolak itu tahu selok belok yang berlaku dalam pentadbiran Deris sebelum ini.

Wallahua'lam.

TERKINI: 4 lelaki yang ditahan semalam telah dibebaskan pada petang ini. Alhamdulillah.

1 comment:

Anonymous said...

The Secret Pact of Pak Lah/SIL & ANWAR/DAP

I think PL/KJ/ANWAR/DAP secret pact is just to kill off this UMNO baru. PL/KJ knew all along they cannot resist Tun M (UMNO Baru). ANWAR is the only hope for PL/KJ to escape free w/o backlash & punishments.PL/KJ are buying time till ANWAR is ready. Wonder why ANWAR/DAP are never really critical on PK/KJ scams, WPI & flip-flop policies. On the same score don’t discount out Shahril Samad (ECM-Libra) & sife Musang Hitam (WPI share holder).

ANWAR/DAP have always praised the way LKY Dynasty(PAP) manages the city state. Ask the Singaporeans the real feeling on the ground with our similar issues (freedom of speech,blood sucking govt policies,puppet judges ,rising unemployment rates (they too prefer cheaper labours of PTI), deteriorating social values, high crime rates, unaffordable properties, inflation rate 6.6% etc are really alarming.LKY Dynasty has always been in denial state ever since & it’s a total media blackout too. Oppositions leaders can never last long with the LKY twist & turns using legal proceedings against them.

Do u really believe Mas Selamat (so called the JI terrorist) managed to escape the city state with all the CCTVs at every corners & their state of the art securities & public only knew it after 4hrs later.(Biggest Joke of the Century).

LKY Dynasty is just another proxy to the British East Indian Company descendants or to be exact the British Zionist(CAPITALIST) regime enjoying people miseries with their slave economy methods (sounds similar too)on people/resources, manipulates CPF,Trust funds,taxes & other financial instruments to control economy on this side of the world.
Do u really think they would gave up the most strategically port (east-west route)in the world. In fact Singapore is among the top 10 busiest port in the world.

Since all the medias there are govt owned (sounds familiar )are totally blackout,people there too turn to bloggers like we do here .Do check some of their site(eg;Sgpolitics.net , Dissident Singapore etc).Guess the number of brain drains there(migrating to Australia, NZ ,Canada,USA etc) & its not strange here too.Our Political Tsunami is getting on the nerve to LKY Dynasty & their people already said “Tak Boleh Tahan” with red shirts in front of their parliament recently . They are watching our political scenario closely.
I wanted to believe in ANWAR fights, but the recent DAP/ANWAR events of power hunger makes me puzzled.It is interesting though when ANWAR enjoys the media coverage of LKY Dynasty. DAP has really shown their true color in Perak & Selangor finally for their long waiting mission/vision (PAP to be) & proudly claimed their popularity,luckily our rulers were wise to see its coming. I smell rats here if the lobbying of another 30 became reality , Pak Lan & KJ will escape with big KENDURI, but i do hope i'm wrong. Ku Li & Mukhriz on the other hand must hurry before UMNO is to be buried by this Imam HADHARI.

By
Rats Tracker