25 March 2008

Munajat Rakyat: Berkat & Daulat

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Aku terima satu pesanan SMS dari seorang sahabat. Katanya rakyat Terengganu akan mengadakan suatu "Munajat Rakyat: Berkat & Daulat". Dia amat berharap supaya sahabat-sahabat di alam maya ini dapat menyebarkannya ke serata alam terutamanya kepada orang-orang Terengganu.

Suruh la pakat-pakat SMS kata dia bila aku bertanya lebih lanjut maklumat program terbabit. Berikut adalah maklumat yang diberikan:

Klik untuk besarkan.

(asalnya SMS, tetiba je aku dapat email banner di atas. Thanks buat pengirim banner)

SMS kedua yang aku terima pada hari ini berkenaan Riben Kuning. Mengikut SMS yang aku terima itu, mana-mana rakyat Terengganu yang menyokong Tuanku Sultan, ikatlah riben berkenaan pada kenderaan masing-masing. Nampaknya gelombang kuning akan muncul kembali.

Hari ini aku dah lihat beberapa riben yang terpasang pada kenderaan di jalan raya. Nampaknya sambutan masih kurang. Mungkin belum sempat membeli riben. Maklum sahaja tengah malam tadi SMS itu beredar aku kira. Menariknya pelbagai warna yang ada. Aku sendiri tidak terkecuali tadi pada mulanya memasang riben. Tapi, bila menyedari riben aku oren dan bukan kuning, maka aku buang kembali. Sape ada riben lebih? Hehehehe.

Seorang sahabat semasa di pejabat tadi membawa

No comments: