15 January 2009

Wahid - Number One!

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Wahid itu nombor Satu. Mat Saleh kata Number One. Kalu masa sekolah dulu-dulu semua rasanya berebut mahu dapat nombor satu. Belajar mahu nombor satu, berlari pun mahu nombor satu. Nombor satu diberikan sebab dapat kumpul markah paling banyak. Nombor satu diberikan sebab berlari paling laju dan terkedepan.

Dalam pilihan raya, pemenang atau yang dapat nombor satu diberikan kepada yang mendapat undi terbanyak. Menang bukan suatu anugerah, tetapi sebenarnya suatu amanah. Jauh bezanya dari perlumbaan lumba lari dan belajar dalam kelas. Tapi, tidak semua yang faham begitu.

Alhamdulillah Hj Wahid Endut memahami apa itu wakil rakyat. Mungkin sebab itu beliau kekal di DUN Wakaf Mempelam. Bukan tiada suara sumbang mengeji dan berkata nista sepanjang bertugas, namun semuanya ditempuhi dengan sabar. Tidak mampu dipuaskan kehendak semua. Namun, sentiasa berusaha memberi khidmat yang baik, sentiasa mengambil tahu hal rakyat adalah suatu kekuatan yang ada buat Hj Wahid. Wajah ceria, sifat mesra dan senyum yang sentiasa terukir mungkin menjadi daya tarikan utama kepada beliau. Penyejuk hati si gundah yang melihatnya.

Dalam sedar dan insaf, Hj Wahid mengakui berat untuk menerima amanah ini. Namun, apabila diamanahkan oleh jemaah, maka ianya mesti diterima dan ditunaikan dengan sebaiknya. Bagi PAS, pemilihan Hj Wahid adalah yang terbaik dan dilihat mampu membawa suatu kemenangan dengan pakej yang ada pada diri beliau.Jika dilihat kepada personaliti calon-calon yang bertanding, Hj Wahid sudah dilihat ke hadapan. Imej yang baik, bersih, mesra, dan mempunyai reputasi dan pengalaman yang boleh dibanggakan merupakan suatu kelebihan besar. Apatah lagi apabila lawan utama dilihat mempunyai rekod yang kurang baik walaupun pernah memegang jawatan setinggi Timbalan Menteri.

Semoga kebenaran dan Islam terus diberi kemenangan. InsyaAllah.

No comments: