28 January 2009

Merayakan Kemenangan P036

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Lamanya aku tak update. Mulanya janji nak update 'keesokan harinya', tapi sehingga hari ini dah menjadi lebih seminggu. Mungkin ada yang melihat sebagai 'cuti rehat' dan sebagainya. Sebenarnya semuanya secara kebetulan sahaja. Kebetulan line internet di rumah agak lemah membuatkan blog aku tidak dapat dibuka. Ditambah dengan cuti CNY yang beberapa hari.

Pagi ini aku sarapan pagi dengan seorang Ustaz. Aku sebenarnya tidak pernah tahu pun bahawa tulisan-tulisan nakal aku ini digemarinya. "Akhir-akhir ni jarang update blog" tegurnya.

"Tak sempat". Balas aku berbahasa. Senyum.

Akhir-akhir ini di Kuala Terengganu khususnya dan di mana-mana penyokong PAS dan PR berada, semuanya bercerita soal lembu. Bukan soal tahun ini Tahun Lembu bagi masyarakat cina, tetapi berbicara soal berapa ekor lembu ditumbangkan kerana kemenangan Kerusi Parlimen Kuala Terengganu.

"4 ekor lembu. Tapi pukul 2 ana gi dah habis" Cerita seorang sahabat tentang kenduri kesyukuran di Kampung Gong Tok Nasek.

"2 Kerbau, 2 lembu. Itupun tak cukup!" Seorang sahabat membawa balik cerita di Kemaman.

Ada tempat terpaksa menggantikan telur rebus sebagai lauk apabila daging lembu yang disembelih kehabisan.

Mengikut Harakahdaily, YB MAWE (Mohd Abdul Wahid Endut) akan mengadakan jelajah seluruh negara untuk berceramah bagi meraikan kemenangan PAS dan PR ini. Termasuk Sabah dan Sarawak. Agaknya mahu membawa gelombang yang kecil ini ke mana-mana negeri yang lainnya.

Wallahua'lam.

p/s: Sekadar nak mula bicara... ;)

No comments: