11 January 2009

Jangan politikkan...

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Antara kelakar dan tidak. Mari sama-sama kita lihat politik yang ada di negara kita ini. Dalam sedar dan tidak perkara ini berlaku kepada semua samada kerajaan mahupun tidak. Apakah ini suatu demokrasi? Itu tidak boleh dipolitikkan, ini tidak boleh dipolitikkan. Apakah garis panduan khusus yang ada bagi menentukan sesuatu perkara itu tidak boleh dipolitikkan atau tidak. Dan apakah pihak lawan akan akur apabila dikatakan jangan dipolitikkan sesuatu isu terbabit?

1. Jangan politikkan harga barang mahal - Datuk Shahrir Samad.

2. Jangan politikkan isu kehadiran Polis di Kuala Terengganu - KP Terengganu, Datuk Mohd Syukri Dahlan.

3. Jangan main lagi isu Royalti - MB Terengganu, Dato Ahmad Said

Sekadar menyebut beberapa contoh dari pihak kerajaan dan polis. Namun, biasanya apa yang dilarang itu adalah yang akan terus dibuat dan dilakukan. Bukan kerana degil atau keras kepala, namun kerana yakin dan percaya ada sesuatu yang mahu disembunyikan disebalik larangan tersebut.

Wallahua'lam.

amdang: Jangan serang peribadi Wan Farid, nanti habis terlondeh semua!!

2 comments:

Ahmad WM Omar said...

Tak payah masuk politik la.. Masuk je NGO buat kerja2 kebajikan. Atau pun masuk tabligh!

amdang81 said...

Hehehe.. Susah la kalu parti-parti politik tak leh berpolitik ek.

Tabligh? Hmmm ada yang kata calon bebas Azharudin Adam tu tabligh. Aku tak tahu la. Tapi sekali tengok tu macam ada gaya.

Agaknya tabligh dah tak percaya yang manusia ni tak cukup dengan diajak ke masjid surau sahaja. Kuasa politik adalah perlu untuk mendaulatkan Islam.

Wallahua'lam.

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks