17 January 2009

PAS Menang! Alhamdulillah.. Allahuakbar!

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Saat menaip artikel ini, terasa sedikit berkaca mata ini. Betapa terasa kerdilnya bila diberi kemenangan oleh Allah. Saat ini juga ribuan penyokong Pakatan Rakyat khususnya PAS masih berarak di jalan raya. Aku? Aku baru sahaja selesai menyertai mereka. Betapa girang dan gembira ditunjukkan masing-masing seumpama baru dimerdekakan!

Ketika masih berkira-kira apakah PAS akan menang dalam Pilihan Raya Kecil ini, seorang pimpinan PAS dengan yakin mengatakan sekiranya jumlah yang keluar mengundi di bawah 84%, maka PAS akan menang. Keyakinan itu berasas nampaknya. Ini kerana PAS cukup bimbang dengan undi-undi 'hantu' yang selalu menafikan kemenangan PAS. Sebab itulah kehadiran polis yang ramai menimbulkan kekhuatiran kepada PAS.

Alhamdulillah. Aku mengantuk, mahu tidur awal. Esok sahaja aku sambung.... Zzzzz...

6 comments:

LensaPR said...

TAKBIR ALLAHU AKBAR

♥♥ S.I.T.I ♥♥ said...

Dr pg mase gi ngundi lg dah rase PAS ade peluang menang. Alhamdulillah....
Syukur..

Ahmad WM Omar said...

Takbirrrrrrrrrr!!

rantong said...

Sekadar mengingatkan. Amalkan doa ini.

Dari Surah Al-Baqarah ayat 286, bermaksud;

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami melakukan kesalahan. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau babani kami dengan beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Maafkanlah kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami. Engkaulah Pelindung kami, maka tolonglah kami menghadapi orang-orang kafir".

Faizal Zakaria's Blog said...

tahniah...
tapi tak semestinya rakyat menolak UMNO ;-)













Jom Sertai ‘UMNO Baru’ Dengan ‘Faizal’ :-)
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Terengganu Tetap Kubu Kuat Barisan Nasional
http://pro-faizal.blogspot.com
Idea Bernas Vs Loya Buruk ;-)
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

Laman Blog Baru >> http://Blog1Malaysia.blogspot.com

amdang81 said...

betul tu faizal... UMNO kalah tak bermakna rakyat tolak UMNO.

Inilah demokrasi - najib

Saya terima dengan hati terbuka - Wan Farid.

Kita akan terus berjuang untuk rakyat - lain-lain pemimpin.

Demokrasi? - bila kalah dikatakan demokrasi. Sedangkan masa berlawan dia gunakan pelbagai media dan jentera kerajaan. masih nak bercakap soal demokrasi? Poooraaahh!!

Terima dengan hati terbuka? - Alhamdulillah... Patutlah aku tengok Wan farid tetap tersenyum walaupun kalah. Memang susah nak cari pemimpin lagu ni. Tapi senyum kat bunting dan banner yang masih ada je laa...

Berjuang untuk rakyat? - Rakyat mana? UMNOputra? sudah-sudahlah wahai UMNO..

nota: patutlah UMNO ni tak macam dulu-dulu. La ni UMNO baru..

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks