13 February 2008

Munafiknya Sifat Pak Lah

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...


Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi ketika mengumumkan pembubaran Parlimen di Bangunan Perdana Putra, Jabatan Perdana Menteri.
Aku dah balik. Parlimen dah bubar, so kerja mesti lebih kemas dan keras. Ingat kata-kata Dr Dzulkiflee Ahmad pagi tadi selepas minum pagi bersama. "Work Smart and Hard!". Malam tadi Dr Dzul sempat bertanya aku, jadi ke bubar parlimen esok (13 hb) ? Aku ketika itu baru sahaja membaca berita di Malaysiakini yang melaporkan Pak Lah berkata bukan esok tarikh bubar parlimen.

"Elok juga" sahut Dr Dzul. Aku sendiri berasa sedikit lega. Maklum sahaja beberapa hari bercuti, maka sudah tentu ada kerja-kerja yang tertinggal untuk disiapkan dan dilaksanakan. Namun, hari ini segala kelegaan itu lenyap apabila Pak Lah dilihat cuba bermain akal.

Mungkin bagi Pak Lah, itu satu strategi dia dalam memperdaya lawan. Namun Pak Lah harus sedar dia juga memperdaya media dan semua rakyat Malaysia. Munafiknya sifat Pak Lah itu! Agaknya sengaja dirahsiakan supaya biar dia sahaja yang tahu.

Betul la seperti kata Rafidah, Hanya Allah dan Pak Lah sahaja yang tahu tarikh PRU. Apakah dengan mengeluarkan kenyataan 'berstrategi' itu Pak Lah juga cuba menipu Allah? Aku rasa tidak sampai ke tahap itu. Sebab dia cucu ulamak. Mesti dia tahu apa yang patut dan tidak patut. Cuma kerapkali tangannya tersalah paut.

Pak Lah menipu besar aku kira. Aku tidak tahu apa pula komen media dan akhbar-akhbar penyapu Pak Lah itu. Cuma tadi Pak Lah dilihat beralasan tarikh pembubaran mesti tuanku Sultan turut perkenan terlebih dahulu, maka sebab itu semalam dia berkata TIDAK untuk hari ini. Pembelit tul la Pak Lah. Apapun, harap SPR lebih bersedia...

Berita Penuh dari BERNAMA

1 comment:

multidimid said...

He told the last lie before Parliament was dissolved.
Can we trust a PM who less than 24 hours ago, said “No, not Tomorrow?
Watch the Video Clip Announcement plus Q & A (4 min 21 s, Speeded up 20% Go here for the link
Go H E R E

plus embedded message
“May ALL the Rats gnawed away BN 2/3 Majority