06 February 2008

Deris Jusoh Dimurkai Sultan Mizan lagi??

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Deris Jusoh semakin pasti tidak akan lekat di kerusi MB Terengganu. Semuanya silap dirinya sendiri yang suka bertindak sesuka hati. Jika pertelagahan dalaman dengan UMNO, mungkin dengan kuasa selaku Pengerusi UMNO Terengganu, Deris masih boleh untuk berkeras mempertahankan kerusi panas yang diduduki sekarang. Namun, perkembangan terbaru menunjukkan Deris semakin tidak disukai oleh Baginda Sultan Mizan.

Terdahulu Deris pernah dimurkai Sultan Mizan gara-gara bertindak menggunakan lambang Bunga Padi pada logo Bandaraya Kuala Terengganu. Serta merta arahan dikeluarkan bagi menggantikan logo berkenaan dengan bunga 'ntah apa-apa' yang ada sekarang.

Hari ini, pertanyaan yang timbul di kalangan rakyat Terengganu berkenaan perasmian Masjid Kristal yang sebelum ini macam jadi ke tidak (teragak-agak untuk diadakan majlis perasmian) yang pernah dilontarkan oleh WanKay yang dipetik dari Buletinonline rupanya terselit suatu lagi kisah tragis buat Deris Jusoh. Kisah ini sudah tentu menambah duka Deris yang bakal kehilangan 'takhta'.

Rupa-rupanya dalam kes perasmian Masjid Kristal dan Perasmian Taman Tamadun Islam terselit beberapa perkara yang tidak diperasani oleh masyarakat di luar sana. Namun perkara ini dipandang cukup teliti oleh Tuanku Sultan Mizan selaku YDP Agung selaku pemerintah tertinggi dalam negara ini.

Bayangkan selaku YDP Agung, Sultan Mizan hanya disuruh merasmikan Masjid Kristal yang merupakan sebahagian dari Taman Tamadun Islam. Sedangkan sebelum itu Taman Tamadun Islam itu telah dirasmikan oleh Pak Lah selaku PM. Sedangkan mengikut ranking susunan, YDP Agung adalah lebih tinggi berbanding dengan Pak Lah itu.

Inilah yang dikesalkan oleh Tuanku Sultan Mizan apabila Deris tidak pandai untuk menentukan siapa yang patut siapa yang tidak. Langsung tidak tahu protokol sepatutnya. Justeru itu, Sultan Mizan dikatakan tidak mahu merasmikan Masjid Kristal kerana mahu menjaga status YDP Agung supaya perkara sebegini tidak dianggap remeh.

The image “http://buletinonline.net/images/pas/masjidkristal1.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

Kerana itulah banner dan maklumat berkaitan perasmian Masjid Kristal yang pada mulanya sudah diumum telah di'KIV' sehinggalah akhirnya Sultan Mizan mengalah. Itupun setelah Majlis Pangku Negeri (aku tak reti gak ni majlis-majlis yang ada dalam istana. Harap ada yang leh perbetulkan jika salah) puas memujuk Tuanku Sultan merasmikan Masjid Kristal berkenaan bagi 'menjaga adab' sahaja. Diberitakan Sultan Mizan bengang betul dengan tindakan Deris ni.

Aku kira Deris semakin panas punggung selepas peristiwa ini. Apatah lagi Wan Farid si perancang Insiden Berdarah Batu Burok kini semakin diperkatakan bakal MB jika BN kekal menang. Apapun, Deris sudah kelihatan semakin bersedia untuk ditendang keluar. Jika tidak, masakan anak kelahiran Gong Kemutong ini sudi bersama Mashitah yang sudah tidak diterima di Baling di pentas Halaqah TV9. Pendek kata, orang yang 'ditolak' itu memang patut bersama mereka yang ditolak.

amdang: Tolak PAS biar PAS naik memerintah. Kalu yang dah nak turun macam BN tu, jentik pun dah boleh turun sendiri.

3 comments:

Truckster said...

ini sememangnya memalukan..deris jusoh dan juak-juak penjilatnya sudah membelakangkan Sultan....

apakah dangkalnya pemikiran MB yg sorang ini, sehinggakan protokol istana pon diketepikan..untuk memuja PM yg satu??

pak long cikgu said...

memang bengong dris ni...

Anonymous said...

huh uhuhhuhuh padang ngan muker derih jusoh natang aper derih jusoh......semolek2 nyer derih jusoh nie buang ker pulau bidong biar yer beranok situ... selama memerintoh trg aku tengok rama rakyat2 trg susoh.......bkn senang,hok maner sokong UMNO tue bkn amder takut dop bleh duit "IHSaN" RM300 setahun...bodo la org2 hok sokong UMNO nie setahu aku la "Rezeki" nie dari allah bkn dari parti umno ....aku duk trg 30 tahun dohhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!! dop pernoh pun duit skoloh aku mitok ngan umno, mok ngan ayoh aku sediri hok cari wi skoloh ker aku.....umno bleh bla....Lenim derhaka ker sultan,doh bleh jd ker rakyat gining......oit org umno..aku pun umno jugop tp dlm ati aku allah n sultan aku taati....lepah pada nim tobak aku kuor dari Umno...aku anok melayu........titah sultan di junjung........

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks