03 October 2007

Antara Budak UMNO dan UMNO Budak

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Cuba lihat betapa Khairy si UMNO budak dan penyokong UMNO budak itu begitu bersemangat membela tok sami- tok sami Myanmar apabila Kerajaan Junta Tentera Myanmar menyerang orang awam yang mengadakan tunjuk perasaan. Sibuk benar minta Myanmar kekalkan keamanan dengan meminta hentikan keganasan terhadap orang awam sedangkan apa yang berlaku dalam negara sendiri pun merekalah sebenarnya dalangnya.

Wan Farid sendiri hari ini dilaporkan tidak akan menyaman PAS kerana merasakan dengan cara itu dia akan dilihat betul. Betul ke begitu? Dia menuduh PAS tersepit dengan mengaitkan nama dia dalam kes insiden Batu Buruk. Benarkah dia tidak terlibat dalam Insiden Berdarah 809 itu? Aku kira, jika Wan Farid menyaman PAS, itu akan membuktikan yang dia berani dan yakin tidak bersalah. Itu sekiranya dia tidak bersalah.

Tetapi dalam kes ini dia dilihat sebaliknya. Maklum ajalah, bila dia saman PAS, maka sudah tentu pihak mahkamah mahukan bukti. Bila PAS kemukakan bukti, sudah tentu dia tahu yang dia tidak akan dapat melarikan diri lagi. Maka sudah tentu tindakan cerdik yang dikira Wan Farid adalah diam diri dan anggap tiada apa-apa.

Di Pakistan kita dapat lihat kes yang turut melibatkan polis digantung tugas kerana melakukan kesalahan dalam tugas. Menembak bukan kerja polis walaupun mereka diberi pistol. Tugas mereka menjaga keamanan. Itulah hikmah bilamana HAKIM benar dan jujur dan tiada kepentingan. Maka mudah sahaja mengarahkan ketua polis digantung tugas. Agaknya HAKIM kita ni lain skit kot. Maklum sahaja pelantikan pun dirancang melalui telefon aja.

Tapi tidak di Malaysia. Budak UMNO berpistol mudah sahaja melakukan apa sahaja. Kerana pasukan budak UMNO ini yakin di belakang mereka ada UMNO dan UMNO budak yang akan membela mereka. Sebab itu mereka boleh bekerjasama dalam mencari siapa yang membakar bendera, tetapi gagal untuk membawa ke muka pengadilan seorang budak UMNO yang menembak orang awam.

Aku pun dah lama tidak dengar cerita budak UMNO yang menembak itu. Amankah hidup dia? Sihatkah dia? atau akan diberi anugerah kerana menjalankan tugas dengan baik? Apakah dia dikira wira kerana mahu menyelamatkan 'wanita & kanak-kanak' dalam khayalannya? Aku tetap menanti budak UMNO itu diambil tindakan. Jika dia benar sekalipun, dia perlu dibuktikan benar. Tapi, ada ke orang BENAR bersembunyi? bukankah kita di ajar berani kerana BENAR, takut kerana SALAH?

Nota:
Budak UMNO = Mereka yang diperbudak UMNO
UMNO Budak = Pemuda UMNO

No comments: