05 December 2007

Anda ada maklumat?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Anda punya maklumat untuk dikongsi tentang Peristiwa Berdarah Batu Burok 8 September lalu? Jom bersama-sama kita mendedahkan apa sebenarnya yang berlaku di sana.

Kita bongkar, kita dedahkan segalanya biar terburai keburukan yang cuba disembunyikan oleh media pencacai UMNO / BN itu. Kita lihat adakah ada pihak-pihak dari UMNO / BN yang tampil untuk turut sama memmberikan penjelasan dan penerangan.

Sama-sama juga kita tunggu pihak polis yang telah diperalatkan tampil memberi keterangan jika mereka di pihak yang benar dan tidak bersalah.

Apapun, harapan tidak boleh disandarkan kepada SUHAKAM dalam mendedahkan segala-galanya. Ini kerana kuasa yang ada pada SUHAKAM sangat terhad berbanding SURUHANJAYA DIRAJA yang dituntut oleh PAS dalam mengenalpasti dan mencari kebenaran yang cuba diselindungkan. Namun, sekadar ADA dari TIADA masih boleh dikira OK.

Ternanti-nanti juga sekiranya ada susulan berkaitan tembakan ke atas Suwandi dan Azman. Apakah sudah ada saman, atau sebarang dakwaan kepada pegawai terbabit atau belum. Apa yang sudah jelas dan dimaklumi umum adalah hanya mereka yang tersiar gambarnya dalam akhbar sahaja yang sedang menghadapi tuduhan bersalah sekarang ini. Selebihnya masih tiada tindakan yang diambil.

Wallahua'lam.

p/s: Take note tarikh 14 Dis tu. Jumpa di sana nanti!!

No comments: