15 November 2007

Himpunan Haram Polis Terengganu

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Satu artikel dari TKO..

-----------------------------------------------------------------
Melalui siaran radio Malaysia Terengganu(RMT) Berita jam 6.00 petang 12 .11.2007satu kenyataan dari Ketua Polis Terengganu yang melarang sebarang himpunan ceramah di adakan diBatu Burok. Berita TV jam 8.00 pula di petik juga kenyataan oleh Ketua Polis negeri itu.

Sementara di dalam akhbar utama pada 13.11.2007 disiarkan juga kenyataan Ketua Polis Negeri dan Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu, Idris Jusoh yang menghalang orang ramai menghadiri ceramah/perhimpunan yang dikatakan haram itu.



Sebelum ini tidak ditemui sebarang poster ceramahpun di Batu Burok pada tarikh tersebut, samada dari PAS, Keadilan, jauh sekali DAP.Mana mungkin PAS membuat ceramah tanpa Poster.Mustahil Keadilan Ceramah di Batu Burok tidak mendapat kerjasama PAS.Malah langsung tidak diterima akal DAP membuat ceramah di Batu Burok sedirian.



Mungkin ,masih pening-pening ( kemamar mata) selepas pulang dari Perhimpunan Agong Umno, Idris Jusoh berpakat dengan Ketua Polis Negeri untuk membuat satu kejutaan.Atau mungkin juga masih terbayang bayang depan mata kekuning-kuningan yang memenuhi Bandaraya Kuala LUmpur selepas perhimpunan Agong Tempohari.



Maka pada petang 13.11.2007 hiruk pikut riuh rendah bandar Kuala Terengganu, seolah-olah negeri dalam keadaan huruhara, negeri di jaga oleh polis .Polis Trafik ke hulu ke hilir.Sekatan Jalanraya dibuat seluruh penjuru masuk Ke Kuala Terengganu.Di awam biru helikopter PDRM berlegar-legar, dijalanraya Trak merah dari semua sudut menuju ke Batu Burok. Di sekitar Batu Burok polis baju merah, baju biru, baju hitam, baju hijau (rela) mula berhimpun seawal petang, sesekali tengok macam sambutan hari polis peringkat negeri.



Ditepi tepi pantai polis mundar mandir kehulu kehilir. Entah apa balanya pula .Semacam ada serangan dari lautan Cina Selatan. Suasana begini berlarutan hingga ke malam.

Rupa-rupanya ada seorang Menteri Besar yang hampir pasti akan dijatuhkan tahkta merasa amat gerun dan truma dengan himpunan10.11.2007. Lalu di sepakatlah dengan KP untuk mengumpulkan polis di Batu Burok.

"POSTER TIADA,PENCERAMAH TIADA,PENTAS TIADA,PEMBESAR SUARA TIADA,TIBA-TIBA POLIS DAN DERIS BATALKAN CERAMAH,.....*&@# lah tu...."
-----------------------------------------------------------
Komen aku: Erkk.. no komen!

1 comment:

fsj said...

haha, lawak r diorg, penakot sgt.
muahaha