15 November 2007

Awas! FRU Sedia Gempur ceramah 16 September

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Pertamanya maaf sekiranya apa yang aku lontarkan ini bersifat 'sangka buruk' dengan pihak keselamatan khususnya di Terengganu. Namun sangkaan yang aku letakkan ini masih punya asas dan sandaran yang sewajarnya untuk diambil perhatian.

Suka sebelum 'sangkaan' aku tadi disebut, aku teruskan dahulu suatu info tentang ceramah. InsyaAllah pada malam esok (16 September 2007) akan diadakan suatu ceramah di Kuala Terengganu. Berikut adalah maklumat yang sempat diambil dari BuletinOnline:

Program : Ceramah "Gelombang Kuning"
Tempat : Simpang 4, Pulau Musang, KT
Tarikh : 16 Nov 2007 (Jumaat)
Masa : 9.00 Malam
Penceramah: 1.YB Salahuddin Ayub- Ketua DPPP
2.U Azman Shapawi Ab Rani-Ketua DPPNT
3. Sdr Shamsul Iskadar Mohd Akin - Ketua AM PKR

Itu info ceramah yang akan diadakan. Ini pula apa yang aku lihat di sekitar Kuala Terengganu pada petang semalam (15 Nov).



Gambar-gambar ini diambil di sekitar Jalan Pusara. Belakang Menara Yayasan Terengganu / Pejabat Jabatan Alam Sekitar. Memang kebanyakan rumah di kawasan ini dijadikan rumah tumpangan. Bukan soal rumah tumpangan, tetapi kenapa mereka ini berkampung di sini?. Anggota-anggota ini berkampung di sini sejak 13 November lagi.

Pagi tadi turut berselisih dengan trak yang lebih kecil ketika mana ada antara mereka membeli belah di Pasar Kedai Payang. Agaknya mengambil peluang bertugas di Terengganu. Kiraan rambang ketika melalui jalan yang agak sunyi ini, aku anggarkan 10 buah trak pembawa anggota FRU. Lain-lain jentera tidak dapat dipastikan.

Terfikir juga mengapa tidak terus pulang setelah 'berjaya' mengadakan Himpunan Haram Polis di Batu Burok. Namun tiba-tiba seorang kawan mengingatkan akan ceramah pada malam ini. Aku tidak pasti siapa yang menguruskan permit ceramah pada malam ini. Apakah ceramah dibenarkan, atau akan dihalang oleh jentera yang sudah beberapa hari 'geram' ini. Apa tidaknya, tiada yang datang mendengar 'ceramah' pada 13 November lalu.

Oh, maaf aku berburuk sangka. Mungkin mereka datang mahu bersama Pak Lah pada 18 November ini dalam Jamuan Rakyat. Mereka juga rakyat yang mahu bersama pemimpin. Apapun, aku berharap pada malam ini, "ceramah kuning" berjalan dengan baik.

1 comments:

Anonymous said...

salloh tarikh ke tu?

SalmanS

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks