11 February 2009

Larangan Ceramah di Perak: Bukti BN Pengecut.

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Takutnya BN dengan situasi apa yang sedang berlaku di Perak. Terbaru dikatakan ceramah politik pula yang dihalang di sana. Setahu aku parti-parti seperti PAS, PKR dan DAP sahaja yang biasanya mengadakan ceramah. UMNO dan BN pula biasanya melalak di kaca TV, radio dan surat khabar. Apakah relevannya arahan larangan ini?

Akhbar Harakah, Suara Keadilan sudah menjadi mangsa dirampas di pasaran. seolah-olah tidak cukup dengan rampasan sebuah kerajaan, maka dilakukan lagi rampasan demi rampasan. Mungkin juga tanah-tanah yang telah diserahkan kepada rakyat miskin oleh Kerajaan Perak Pakatan Rakyat Yang Sah juga akan dirampas sebagaimana berlaku di Terengganu?

Demokrasi makin hilang. Kuasa si penguasa terus ditunjukkan. Polis seolah-olah (bukan seolah-olah!!! memang pun!!) menjadi alat bagi mereka melindungi kuasa. Sultan dipergunakan sebegitu rupa. Sungguhlah hayat BN dan UMNO sudah hampir kepada hujungnya.

Mahu sahaja aku cadangkan dibuat laporan polis kepada Ketua Polis Negara. Kenapalah suatu larangan yang bersifat tidak demokratik itu boleh difikirkan. Sepatutnya arahan yang dikeluarkan adalah "semua pihak hendaklah tidak bercakap apa-apa berkaitan negeri Perak". Barulah adil dan saksama. Media dilarang menemubual, mengulas dan membuat sebarang laporan berkaitan negeri Perak. Jika yang dilarang sebelah pihak, memang nampak sangat pun Polis ini berat sebelah.

"Maaf Dato', kami hanya menjalankan tugas." Inilah jawapan yang akan diberikan mereka selalunya.

p/s: Mengikut Hanifa Maidin, ceramah ni tak perlu permit pun. Buat jer. Hak kita untuk berhimpun. Setakat hari ini belum pernah rasanya yang ditahan dalam kes ceramah tanpa permit kalah di mahkamah.

1 comments:

rantong said...

Doa selamat agar penyatuan orang melayu tidak longgar oleh dakyah orang-orang kafir dan DAP dan orang yang besekongkol dengan DAP.

"Segala kepujian dan kesyukuran dipersembahkan ke hadhrat-Mu ya Allah di atas limpah rahmah perlindungan kepada kami sekalian dengan aman tenteram, sihat wal’afiat dan selamat sejahtera. Kami memohon kepada-Mu ya Allah semoga diperkukuhkan perpaduan, dipereratkan persaudaraan dan diperkuatkan keazaman, hasrat dan cita-cita agar sentiasa mendapat keredhaan-Mu ya Allah".

"Kami juga memohon kasih sayang-Mu ya Allah agar jiwa dan kehidupan kami berada dalam aman di dunia agar kami dapat mengimarahkan bumi sepertimana yang Engkau perintahkan, maka daripada Engkaulah sahaja ya Allah kami memohon bantuan dan pertolongan".

"Kami dengan segala rendah diri memohon agar Engkau kurniakan kami dan hamba-hamba-Mu sekalian dengan taufik dan hidayah, sentiasa di bawah pimpinan dan petunjuk-Mu ya Allah, mudah-mudahan segala usaha dan amal yang kami tunaikan akan mendapat sepenuh kejayaan dalam keredhaan dan restu-Mu di sepanjang zaman".

"Berkatilah negara Malaysia ini dan rahmatilah di bawah perlindungan-Mu sekalian yang bersangkutan dengannya semoga mendapat pertunjuk dari-Mu ke jalan yang Engkau redhai serta dengan penuh kehormatan dan kesucian, di samping meninggikan syiar-Mu dalam semua bidang".

"Peliharakanlah kami dan negara kami daripada segala bala bencana. Jauhkanlah kami sekalian daripada segala ancaman dan pengkhianatan. Bersihkanlah negara kami dari segala anasir jahat. Pandulah kami semua ke jalan yang benar, adil dan saksama dalam melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan.".

"Kekalkanlah ya Allah kebenaran, keadilan, perpaduan, ketenteraman dan kemakmuran dalam negara bertuah ini".


View Profile: Rantong

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks