19 February 2009

Tidur Bertungging?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Cuba bayangkan sekiranya suatu ketika nanti gambar tidur korang dalam keadaan mulut ternganga, bunyi berdengkur, meleleh air liur basi, memeluk bantal busuk, dalam keadaan tertungging, terselak kain pelikat yang dipakai sehingga ternampak punggung tersebar di internet.

Aku dapat merasakan bagaimana korang rasa rendah diri, malu dan pelbagai rasa yang akan menyelubungi diri ketika itu. Mungkin ketika itu terniat di hati korang untuk menyorok muka ke dalam mangkuk tandas atau mungkin terfikir mahu bertapa sahaja di dalam gua.

Memalukan, memang malu. Malu kerana semua yang sebelum ini tidak diketahui umum terdedah. Namun, adakah salah jika itu gaya tidur korang?

Teringat aku kepada satu iklan streamyx. Bagaimana suatu adegan 'luar tabii' yang dilakukan oleh seorang pemuda tersebar luas di internet dalam masa beberapa jam sahaja.



Gaya yang mungkin pada pemuda berkenaan biasa, sekadar nak puaskan diri sendiri, malahan tidak terdapat kesalahan pun dari segi perundangan, bahkan syariat sekalipun, namun dunia akan melihat 'serong' kepadanya. Ye ke?

Kesimpulan, tak salah pun apa gaya tidur selagi mana ianya tidak salah, digayakan di tempat sesuai.

(nota: Aku tidur sopan jer..)

No comments: