11 April 2008

Taktik Mengorat: Skill 1 - Minta no telefon

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Pernahkah anda tiba-tiba terserempak dengan seseorang yang anda rasa 'senang' mata memandang dan terus terpikat dengannya? Erkk, maksudnya bila anda lihat seseorang, terus terasa mahu mendekati dia la. Maybe sebab dia comel sangat, atau nampak baik dan sopan, atau anda rasa dia serasi menjadi teman hidup anda. Pernah tak?

Namun, disebabkan anda punya jiwa yang pemalu dan penakut, maka si dia itu berlalu sahaja depan anda tanpa anda sempat mengambil apa-apa tindakan. Kemudian anda akan terasa menyesal kerana tidak berjaya mendekati si dia yang anda minati itu. Itulah kesilapan anda kerana anda pengecut dan penakut. Hehehe.

Mungkin anda tertanya-tanya, takkan la anda nak berlakon seolah-olah terlanggar si dia itu, then tolong kutip buku atau barang dan seterusnya cuba berkenalan. Itu taktik dalam drama Melayu la. Jangan pakai. Kantoi nanti sebagai peminat filem Melayu. Hehehe.

Abis camana? Nak pergi jumpa dan terus terang dengan bagitau "Hai, saya suka awak. Leh berkenalan? Leh minta nombor telefon?" Sanggup ke?

Jika anda sedikit pemalu untuk berterus terang begitu, apa kata anda gunakan taktik ini sebagai cara mendapatkan nombor telefon si dia itu. Namun, anda tetap perlu berhadapan dengan si dia. Bezanya cuma, anda meminta nombor telefon si dia itu dengan sedikit skill yang mungkin menjadikan anda dilihat lebih 'bernilai tambah' pada pandangan si dia.

Ada beberapa langkah yang perlu diikuti. Awas kesilapan yang dilakukan mungkin boleh menyebabkan nombor telefon ayahnya yang akan anda dapat. Apapun cara nak mulakan perbualan, itu terserah pada anda. Mungkin anda boleh menyamar sebagai 'Tukang Silap Mata Jalanan' bagi mendekatinya.

Bila anda sudah boleh mula berbicara, ambik 8 langkah ini bagi mendapatkan nombor telefon tersebut. Sebelum itu bagi dia pegang kalkulator @ setting kalkulator pada handphone.

1) Minta dia isi 3 digit pertama nombor handphone dia pada kalkulator. Ni bukan nombor 01x tu. 3 nombor pertama. Macam nombor aku 981.

2) Nilai tersebut darabkan dengan 80. Jumlahkan.

3) Tambah 1. Jumlahkan.

4) Darabkan dengan 250. Jumlahkan.

5) Tambah dengan 4 digit nombor terakhir handphone. Misalnya 5000. Jumlahkan

6) Tambah sekali lagi 4 digit nombor terakhir tadi. Jumlahkan.

7) Tolak 250. Jumlahkan

8) Akhir sekali anda minta dia bahagikan jumlah tadi dengan 2. Minta dia baca jumlah tersebut. Itulah nombor yang anda mahu tadi. Pastu pandai-pandai la tanya dia pakai celcom ke ape.

Ok. Anda berani? Ada bran?? Hehehe.

Nota: Catatan ni tak bermaksud ajar mengorat pun. Cuma sesaje nak sedapkan cerita. Kalu betul-betul nak nombor, jangan minta nombor si perempuan tu. Minta terus nombor ayahnya. Senang skit dan lagi la nampak bersungguh nak tu. :)

5 comments:

. said...

ehehe...
cik amdang, ni taktik ngorat zaujah dulu ke? hahaha...
ke taktik untuk yang kedua?ehehe...

Cucu said...

Kalau tanya no ayah dia terus tak boleh ke? Baru gentleman....

amdang81 said...

ehemm.. sebenarnya semua ni x ada kaitan pun dengan ambe.. pada ambe, ngorat ayah dulu la yang terbaik.. tapi dalam bab ambe ni, x jadi nak ngorat ayah dulu.. heheh

ahib0205 said...

haha.. dh try tp tak dpt pun... actually tak yah kira2.. muahaaha

David Dien said...

Aq bab kerja boleh je ckap dgn awek niem.xpie bab nk mintak no fhone nie lain mcm sikit..adoyy

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks