27 April 2008

Tagged: 7 perkara pelik tentang aku?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Aku biasa gak jenguk beberapa blog peribadi yang menceritakan pasal tagged ni. Pada aku, tagged ni lebih kepada 'taaruf' jer. Ye la kan, tanya soalan-soalan itu ini dan minta kita jawab. Apapun, aku tak tahu sebetulnya rule apa yang digunakan dalam tagged ni.

Ni la pertama kali aku kena tag. Sebelum ini aku biasa senyum je baca kawan-kawan yang kena. Apapun, aku bukanlah minat sangat nak kenakan orang lain lepas ni. Namun, bagi tak mengecewakan si Syed (http://extrablack.artzz.net) yang nampak bersungguh-sungguh, maka aku cuba gak la untuk menjadikan diri aku ni terkena.

7 perkara pelik tentang aku? Aku rasa tak banyak benda pelik tentang aku. Sebab walaupun beras naik harga, aku tetap makan nasi. Apapun, aku cuba gak la.

Pertama
Dulu masa sekolah menengah, duk hostel. Paling tak suka kalu rasa nak kencing sebelum jam 12 malam. Aku ada sedikit rasa seram kalu gi toilet sebelum jam 12 ni. Kalu lepas jam 12 je, tak rasa apa-apapun. Berani jer.

Kedua
Aku suka masak. Cuma aku tak suka masak nasi. Suka masak lauk je. Dan ada sedikit rasa takut untuk masak nasi walaupun menjadi je aku masak. Kalu ada orang lain, aku akan suruh diorang masak nasi dan aku sanggup masak lauk. Kalu aku duk sorang-sorang, aku lebih suka meratah lauk je. Tak pun, buat bubur nasi.

Ketiga
Dalam adik beradik aku, aku je tak ada gelaran khusus sebagai Pak Sedara. Abg Chik jadi Ayah Chik, Abg Dhil jadi Ayah Ngah, EE jadi Pok E, Umar jadi Pok Su Umar. Aku jadi Pok je. Tak ada Pok Amdang ke, Pok Z|dane ke. Huhuhuh.

Keempat
Aku sedikit penakut dengan perempuan lawa. Kalu ada 2 orang perempuan depan aku yang perlu aku berhubung dengan mereka, aku lebih suka menegur atau bercakap dengan yang kurang lawa. So, sesapa yang biasa bercakap dengan aku, atau biasa aku tegur tu perlu sedar diri la yang anda tidak dikategorikan dalam golongan lawa pada aku. Hahahaha.

Erkk. Tapi, untuk isteri tersayang, sayanglah wanita paling lawa dalam dunia selepas Mak. Preity Zinta tu pun jatuh no 3 tau! Sayang sayang sayang ;)

Kelima
Aku tak suka bergambar walaupun suka ambik gambar. Bukti dia, aku bersusah payah mengelak gambar-gambar aku dirakam semasa kawin aritu. Kesannya, bila orang tanya mana gambar kawin, aku cakap tak ada. Huhuhu.

Keenam
Tak suka sikat rambut. Kalu tak nak bagi nampak serabai sangat pun, aku lebih suka guna jari je sikat rambut aku. Teruk ke? Sebab tu aku suka kalu rambut aku pendek je. Kalu gi gunting, biasanya aku suruh fesyen 2-1 je.

Ketujuh
Dulu masa kat hostel, orang lain punya la simpan duit kat tempat-tempat yang tersorok situ sini. Aku lebih rasa selamat simpan duit bawah tikar getah depan pintu masuk dorm. Hehehe. Alhamdulillah seingat aku, tak pernah hilang duit masa kat hostel dulu.

Tu je kot yang aku leh kongsi. Harap aku berjaya menjawab dah ni.

0 comments:

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks