02 March 2009

Iklan: Himpunan 100 000 Bantah PPSMI

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Permohonan aku untuk mendapat cuti pada hari Ahad ini 8 Mac 2009 telah berjaya. Dengan sporting bos aku meluluskan. Tinggal lagi cuti untuk isteriku. Aku cadangkan untuk dia ambik MC sahaja. Senang untuk sama-sama ke Himpunan 100 000 Rakyat Membantah PPSMI. Balqis pun dah setuju untuk ikut sama.

InsyaAllah aku sekeluarga akan bergerak seawal pagi Jumaat, 6 Mac ke KL. Pada malam tersebut akan diadakan satu ceramah sebagai gempur terakhir di Taman Melewar, KL. Sudah lama aku tidak menjengukkan muka ke TM. Apa khabarnya TM sekarang.

Aku sedang merencana untuk parking kereta di sekitar Stesen LRT Putra Gombak. Kemudian bergerak ke pusat bandaraya menggunakan kemudahan LRT tersebut. Berkumpul di lokasi yang dinyatakan, seterusnya bergerak ke Istana Negara.

Aku sudah mempunyai sehelai T-Shirt Bantah PPSMI. Isteriku mungkin mengenakan tudung putih sahaja. Balqis pula mungkin akan dipakaikan kesemuanya putih. Menyampaikan mesej yang jelas lagi terang. Rakyat membantah PPSMI.

Sudah terang lagi bersuluh PPSMI ini tidak diterima. Tidak praktikal. Tidak mesra ilmu. Tidak menepati perlembagaan. Tidak memajukan pelajar. Tidak itu dan tidak ini. Semuanya tidak kepada rakyat. Semuanya tidak kepada pelajar.

Namun, PPSMI ini relevan pada Mahathir. Bagus pada Hishamudin. Tepat pada Najib. Sesuai dengan Pak Lah. Relevan untuk mengkayakan kroni. Bagus untuk memperbodohkan rakyat. Tepat untuk memusnahkan bahasa. Sesuai untuk menghilangkan identiti bangsa.

Wallahua'lam.

1 comment:

Nafastari said...

I WISH I COULD BE THERE, TOO!