05 April 2007

Antara Umno dan Gerakan, Siapa Biadap?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Apabila Parti Gerakan menggesa Mufti Perak dipecat, wujud tangan-tangan (umat Islam) seolah-olah menunding jari kepada parti itu. Semuanya bermula bilamana Parti Gerakan Wilayah Persekutuan meluluskan satu resolusi dalam konvensyen parti itu pada 1 April 2007 yang menggesa agar Mufti Perak dipecat kerana kononnya beliau terbabit dalam penyebaran SMS berhubung isu murtad pelayar solo, Dato' Azhar Mansor. Alhamdulillah kerana wujud kesedaran yang agak tinggi dalam masyarakat terhadap isu ini.

Aku melihat isu ini umpama seorang ayah menjual anaknya kepada seorang kawan. Dalam masyarakat kita hari ini sudah tidak pelik bilamana si ayah kalah judi, anak dipaksa menjual body. Jika tidak anak, bini pun jadi. Atau boleh jadi apabila si ayah berhutang dengan along. Mungkin juga si ayah terdesak kerana dadah. Maka si anak menjadi mangsa 'kebiadaban' si ayah. Si anak menjadi mangsa keadaan bilamana ayahnya 'terpaksa'.

Namun, belum kedengaran seorang ayah membiarkan seorang anak gadisnya diperkosa di depan matanya dengan rela dan tidak langsung melawan. Seolah-olah anaknya tiada apa-apa. Tanpa dia mendapat apa 'untung' bila anaknya diperkosa. Sungguh biadap pemerkosa itu. Tetapi sungguh celaka si ayah!

Namun, yang paling celaka bilamana seorang ayah memperkosa anaknya sendiri. Binatang!!

Situasi di atas mungkin agak kasar dan jijik. Tapi semua ini sudah menjadi realiti dalam masyarakat. Berbalik kepada isu Gerakan menggesa Mufti Perak dipecat. Pada aku, samalah seperti mahu memperkosa Islam. Siapa mereka untuk masuk campur dalam urusan agama kita. Mufti juga dilantik Sultan yang menjadi Penaung kepada Agama Islam. Biadapnya Gerakan!.

Mana Umno? Diam seribu bahasa. Seolah-olah apa yang berlaku ini tidak menjadi kudis pun kepada mereka. Lebih tepat, seperti bersetuju dengan pendirian Gerakan. Sedangkan Mufti Perak adalah mufti negeri yang dikuasai Umno. Umno seharusnya melindungi dan menjaga mufti yang menjadi simbol agama. Bilamana Umno mendiamkan diri, samalah seperti Umno merelakan Islam diperkosa! Celaka Umno!!

Adakah Umno turut sama memperkosa Islam? Maaf, aku tak nak jawab...

2 comments:

Anonymous said...

dua2 sama bangap sama bahalol...

Anonymous said...

mana hishamudin tun hussein yang sentiasa menghunuskan kerisnya. terbukti penipu............100x