03 April 2007

Sakit Kepala

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Sakit nih. Bukan nak kongsi sakit, tapi nak kurangkan rasa sakit. Jarang kalu aku sakit, aku duk diam jer. Baring-baring pun jarang. Sebab rasanya leh menambahkan sakit. Tapi kalu masa sihat memang aku suka baring dan bermalas-malasan. Pelik? Ntah laa..

Sakit ni buatkan diri rasa kerdil sangat. Hebat mana pun seseorang tu, bila sakit akan mengaduh juga walau sedikit. Masa ni la Allah akan lebih diingati. Allah akan lebih ditaati.

Bila sihat, langkah panjang. Jalan pun pantas. Tak ingat dah kiri dan kanan. Masa sakit, langkah sopan. Jalan pun tertib. Kepala tidak lagi diangkat. Nikmatnya sakit.

Wallahua'lam..




1 comments:

syazana said...

salam...biasalah tu,manusia jrg nak igt bila da selesa/sht.tu la Rasulullah igtkan..igt 5 perkara sblm 5 perkara.antaranya,masa sihat sblm masa sakit..inilah salah satu ujian drpdNYa buat hamba yg disayangiNya.Smga kita lebih dkt dgnNya,mgkn kita lalai skit,tp DIA ttp syg kita,sbb tu DIA uji kita;).peringatan utk diri sendiri dan sahabat2:)

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks