18 December 2006

Tol Naik, Gaji Naik... Alhamdulillah...

Bismillahirrahmanirrahim.... Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah jika gaji naik 10% - 40% seperti yang dituntut Cuepacs... namun, kerajaan masih mengatakan akan menimbangkan kenaikan itu... pada masa sama kerajaan mengumumkan kenaikan tol bermula 1 Jan 2007...kenaikan 15% - 60 %... satu angka yang tinggi!... alhamdulillah kenaikan tol ini masih rendah berbanding dengan negara lain... kenaikan yang 'terpaksa' dibuat oleh kerajaan kerana mahu rakyat sama-sama menanggung beban yang ditanggung kerajaan... kita sebagai rakyat seharusnya faham dan akur keputusan kerajaan ini...

Apa yang kerajaan lakukan hari ini amat bertepatan sekali... rakyat sudah tidak mahukan subsidi oleh kerajaan... rakyat tidak mahu lagi bantuan dari kerajaan... hapuskanlah subsidi minyak, kami rakyat sudah bersedia... hapuskanlah subsidi tol... rakyat sedia menanggung bersama kesusahan kerajaan... kami rakyat akan terus menyokong segala dasar kerajaan secara tulus dan membabi buta... bahkan, jika dihapuskan semua subsidi minyak dan tol dan dibekukan gaji kami rakyat pun kami sanggup demi kerajaan yang tercinta... kami rela kenaikan gaji kami dibekukan jika itu untuk kebaikan kerajaan.. kami rela.. kami rela... kerana tanpa kerajaan, siapalah kami rakyat terbanyak ini...

kami percaya tiada yang akan membantah kenaikan tol ini kerana rakyat kesemuanya amat memahami kerajaan hari ini... rakyat sedia berganding bahu dalam hal ini... jika ada pun hanyalah pemimpin pembangkang yang mencari peluang politik dengan mengadakan demonstrasi jalanan... kami percaya pemimpin pembangkang akan berarak sambil mengutuk kerajaan marahkan kenaikan tol... namun, percayalah... mereka sebenarnya tidak mewakili suara kami rakyat terbanyak... kami akan tetap mempertahankan kerajaan yang adil dan saksama ini... biarlah kerajaan dilihat tidak adil atau berat sebelah, tapi bagi kami kerajaanlah segalanya...


yang benar,

Ibnu Abdullah

----------------------------------------------------------------------------------------------
hehehheheh.. kalu betul laa ada orang yang tulis surat gitu dalam surat khabar, aku tak tahu laa nak kata apa... nak picit hidung ada, nak jentik telinga pun ada... paling lembut pun aku letak dia atas jalan, aku langgar dengan buldozer... biar keluar biji mata (biar nampak realiti apa yang ada) dan biar berkecai otak (agar otak yang tak digunakan itu diberi kepada makhluk lain)...

seorang kawan yang bekerja di KESAS mengeluh apabila dapat tahu kenaikan tol ini... walaupun bukan dia yang membuat keputusan, tetapi bekerja di situ menyebabkan terasa tidak senang... umpama seorang polis mendapat arahan menahan seorang yang tidak bersalah.. umpama seorang imam disuruh membaca teks khutbah bertajuk monsoon cup... umpama seorang guru disuruh mengajar dalam bahasa asing!... tapi apa boleh buat.. cari makan...

seorang kawan yang baru beberapa hari bekerja dengan kerajaan bertanya... adakah pimpinan PAS akan membuat demonstrasi membantah kenaikan tol ini... aku menjawab sudah tentu... kerana pada aku ini isu yang besar setelah kerajaan menaikkan 30 sen seliter bahan api pada awal tahun lalu.... si kawan berkata bagus laa.. itulah harapan dia.... aku mencelah... kerajaan tidak takut kepada pembangkang melakukan demonstrasi / bantahan... yang kerajaan takut adalah rakyat! tapi, kerajaan sudah tidak takut dengan kebangkitan rakyat kerana kerajaan tahu rakyat PENGECUT! LEMBIK! BODOH! dan boleh BLAH!!

aku juga rakyat... aku tak tahu nasib aku jika bekerja makan gaji dengan kerajaan... (macam laa tak kerja ngan kerajaan)... adakah aku akan menjadi sebagian dari rakyat yang LEMBIK dan BAHLUL? yang boleh dibuat apa sahaja.. yang akan menyokong setiap perkara yang dibuat oleh kerajaan... yang mudah terhutang budi dengan kerajaan...???

kadang-kadang fikiran rakyat kita terlalu LEMBAB... merasakan tindakan atau keputusan kerajaan itu tidak dapat diubah lagi... merasakan demonstrasi tidak mampu berbuat apa2.... merasakan cukup menunggu jika sampai pilihanaraya untuk menerima janji baru yang lebih menarik dr kerajaan.... atau paling kurang tidak lagi mengundi kerajaan hari ini... inilah kesilapan yang pada aku cukup silap... SILAP BESAR!... tsunami tidak datang dengan berlakunya gempa bumi yang kecil... bola tidak akan bergerak laju jika ditendang perlahan... MOMENTUM PERUBAHAN perlu dilakukan segera... bermula semalam lagi seharusnya kita bergerak... lupakan gerakan dalam senyap! lupakan saraf! semua orang perlu bercakap HAL KEZALIMAN KERAJAAN INI bermula semalam... hari ini kita teruskan mengulang... kita tidak akan ditangkap ISA jika hanya bercakap KEZALIMAN KERAJAAN... dan ISA itu BUKTI KEZALIMAN KERAJAAN... (maknanya kalu kena tangkap tu, betul la ZALIM..)

mungkin ada sebagian yang takut ditukar tempat kerja.. takut dihantar jauh-jauh ke ceruk dunia... takut seolah-olah kerajaan BN ni lah segala-galanya... walhal dia tidak melihat realiti yang boleh berlaku... jika semua berani berkata benar, adakah mampu semua pegawai / kakitangan ditukar tempat kerja?? lupakanlah pada BARUA BN yang menyokong setiap tindakan kerajaan... tindakan yang bodoh dan tiada ketamadunan... aku bukan berkata kerana taksub kepada sesuatu parti, tetapi kesian pada mereka yang masih menyokong parti yang ZALIM itu... semoga hadiah TOL ini membuka mata mereka yang masih BEBAL....

Ya Allah, Kau bukalah pintu hati dan penglihatan sahabatku yang masih BUTA dan tidak mahu berfikir... AMIN..

P/s: Kepada sesiapa yang terasa dengan perkataan di atas, silalah bertindak BERUBAH dengan segera... kerana selagi anda terasa, selagi itulah anda bersama golongan yang ZALIM...

0 comments:

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks