15 July 2007

Satu Perbualan: Soal Siasat?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Kat bawah ni aku copy satu perbualan aku dengan Mr X yang menegurku dalam YM malam td. Aku kira kongsi di sini sebab ianya menarik!

ni link akhbar arini pasal web / blogger... klik!

Encik X: assalamualaikum

amdang81 : alaikumussalam

Encik X: saudara ada di mana?

amdang81: ada di terengganu
Encik X: saya ada beberapa soalan..boleh tanya?

amdang81: insyaAllah kalu sy leh jawab

amdang81: dan mampu sy jawab

Encik X: saya sedikit curious .. adakah saudara bertanggungjawab menghantar artikel berkenaan dengan Sutratani di dalam blog?

amdang81: sutratani?

amdang81: x pernah pula sy dengar

Encik X
: fertigasi?
amdang81: ohh.. pasal tu

Encik X
: sory la kalau saudara tidak terlibat..cuma orang IT department di pejabat saya detect email saudara berkaitan
amdang81: blog mana maksud saudara ni?

Encik X
: apakabar terengganu kalau tidak silap saya la
amdang81: tu bukan blog sy

amdang81: Encik X ni siapa?
amdang81: tanya mcm polis

amdang81 : :D

Encik X: takde
Encik X
: orang IT ofis saya beri maklumat email amdang81@yahoo.com ada kaitan dengan penghantar blog tersebut
amdang81: ooo

amdang81: apa lagi yg dia tahu pasal amdang81?

Encik X
: itu di luar pengetahuan saya
Encik X
: sekiranya perlu saya rasa mereka tiada masalah untuk detect di mana orang tersebut berada
Encik X
: tapi tiada masalah sekiranya tidak bersalah
amdang81: ermm

amdang81: Encik X di Trg ke?

Encik X
: yup
amdang81: keje mana?
Encik X
: itu rahsia saya
amdang81: ok..

amdang81: apa maksud Encik X bgtau saya pasal ni?
Encik X
: tapi saya ditugaskan untuk menangkis bloggers yang memberikan maklumat yang tidak menepati maklumat sebenar
Encik X
: sebab saya diberikan maklumat berkenaan amdang81@yahoo.com
Encik X
: email saudara amdang81@yahoo.com ??
amdang81: ye saya

amdang81: pasal fertigasi tu ada yg x tepat ke?

amdang81: rasanya sumber yg dapat tu mmg dr org besar dah tu

Encik X
: yup
Encik X
: memang tidak tepat
Encik X
: gambar pun salah
amdang81: kat mana yg x tepat tu?

amdang81: gambar tu mmg la ambik contoh sebahagian jer

Encik X
: saudara ada baca comment posted?
amdang81: belum

amdang81: sebab tu bukan blog sy

Encik X
: ini boleh kira sebagai fitnah
Encik X
: mengikut akta saudara boleh disaman oleh pihak kerajaan negeri
amdang81: knp kerajaan negeri x jawab je?

Encik X
: kalau semua blog mahu jawab...tak boleh kerja la
amdang81: :)

Encik X
: saya rasa saudara keliru tentang program sutratani dan program fertigasi mega
Encik X
: sutratani - tadc
Encik X
: fertigasi mega - jabatan pertanian
Encik X
: maksud saudara sumber dari orang besar?
amdang81: tu x perlu la sy bgtau
Encik X
: jadi jelas la sumber orang besar itu tak betul
amdang81: mgkin juga org yg bg maklumat tu berniat x baik

Encik X
: klien saya cuma kecewa memandangkan sutratani & fertigasi mega dicampuradukkan
amdang81: apa pun, semuanya berkaitan dengan kegagalan fertigasi

Encik X
: fertigasi yang mana gagal?
Encik X
: oleh jabatan pertanian ataupun oleh TADC?
amdang81: sy x nak la debatkan di sini

amdang81: sebab rasanya x ada faedah pun sy sebutkan di sini

amdang81: ada baiknya Encik X jelaskan kepada blogger berkenaan tu

Encik X
: ok sorry..since i thought u are the bloggers and my IT boys are working with the police department to get permission on detecting the blogger
Encik X
: thanks for your cooperation
Encik X
: assalamualaikum
amdang8: alaikumussalam

NOTA: Blog yang dimaksudkan Encik X adalah http://apakhabarganu.blogspot.com/

No comments: