01 November 2006

Sucikah Diri Kita?

apabila terpandang orang lain berbuat silap..
cepat je kita nampak.. cepat je kita nak betulkan..
mcm laa kesalahan yg dilakukan itu besar dan berat..
mcm laa kita x pernah berbuat salah seperti itu...

itulah realiti diri kita...
mudah melihat salah dan silap orang..
tapi jarang mahu melihat kepada diri sendiri...
(artikel ni untuk diri aku.. korang jgn baca!)
silap orang yg kecil pun kita pandang besar...
salah sebesar 'tapak tangan't mcm sebesar 'nyiru'..
tuu pada orang.. pada diri sendiri sebaliknya...

kadang2 sukar mau mengakui kesalahan diri..
ambik je contoh KENTUT...
bila sendiri terkentut, mana pernah bising BUSUK..
mana ada kita cuba lari dari tempat duduk sendiri...
kita biarkan je BAU itu berlegar-legar sekitar kita...
kita x merasa pun yg kentut kita BUSUK SANGAT!
malah mungkin yg merasakan ermm.. WANGINYA...

jika terkentut dikhalayak ramai, mungkin kita buat selamba...
apatah lagi jika kentut tu di OFF kan bunyinya...
mungkin boleh buat x sedar pun apa berlaku...
atau lebih teruk jika kita BISING bertanya SIAPA KENTUT NI??
Kalau kentut KUAT, sendiri tau laa...
kalu tak merah muka pun, mau nipis telinga..

tapi jika yang terkentut tu orang lain..
cepat je kita kata BUSUK, TAKDE ADAB dll..
kdg2 baru berbunyi kita dah lari...
BAU sikit pun kita dah kata macam longkang...

k lah, nak permisi g kentut.. ;)
(sopan kah gini?)

0 comments:

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks