01 November 2006

Opppsss.. Sikap kita

ntah dah berapa hari ops sikap dijalankan..
x pasti lak bila abis ops sikap ni..
hari-hari berita kemalangan jalanraya...
dalam sehari mencecah angka RIBU kemalangan..
walaupun kes kematian hanya angka BELAS dan PULUH,
namun, angka ini terlalu banyak bila dibanding dengan TENTERA US di Iraq yg terbunuh...

macam2 kempen dah dibuat...
macam2 pamplet dah diberi kepada pengguna jalanraya..
macam2 cara iklan kat TV...
baik cara 'accident' mau pun budak tarik upih...
semuanya mcm takde perubahan jgk...
macam curah air ke daun keladi jer...
macam x berkesan je iklan dan nasihat semua tu..
kenapa ek??

ada yang kata mati kemalangan ni 'syahid kecil'...
bila pikir gitu rasa 'elok' je laa mati accident ni...
bukan senang nak digolong dalam golongan yg syahid ni...
sahabat nabi yg berjuang di setiap medan perang pun ada yg mati atas tilam...
punya la mau syahid, tapi alih2 mati atas katil je...
agaknya MAT REMPIT tu menuju SYAHID!
:)

0 comments:

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks