20 November 2006

Murtad di Terengganu - siri III

Dakwaan 3? Setakat arini susah nak kepastian lagi bab ni. 20 > / 2000 tu pun aku belum dapat pastikan belah mana. yang nyata, Kak N (seorang petugas Forkad) asyik ke selatan Terengganu. Kadang-kadang sampai ke Kuantan dia menjejak kes murtad ni. Memang seorang yang berani walaupun selalu citer takut sebab dah mula diganggu dalam menjalankan tugas. ada je pihak kristian yang sms / call buat2 berminat untuk menolong.. walhal mereka cuba mencari maklumat yang diperolahi oleh Kak N ni.. kadang-kadang dia kata takut polis sebab merasakan kerja yang dia buat ni 'salah' di sisi undang-undang..

tapi, jika Marang menjadi sasaran aku pun tak pelik.. sbb sini kawasan agak kampung.. ramai yang agak susah.. plak tu kawasan PAS, jd pihak kristian ni tau betapa kuat 'peranan' politik dalam dunia hari ini.. Orang BN tentu akan diam jika ini berlaku (atau membiarkan supaya menjadi satu isu baru - dan berasingan. baca dengan pemahaman politik.. kalu tak, sure tak paham. bukan nak salahkan BN.. tp ni kenyataan!) lagi satu, bila bergerak di kalangan orang kampung yg miskin, tentulah mereka dihargai (pihak kristian).. orang kampung yg menjadi nelayan / kerja kampung tentu amat berharap dapat duit mudah (macam duit EHSAN!) dari pihak kristian itu.. walaupun agak was-was setelah merasakan mereka memerlukan duit..
( jgn tgk kes ni mcm isu politik sangat.. utamakan isu murtad.. orang UMNO pun ada yg sensitif isu ni walaupun tak semua..)

Dakwaan 5? Dari maklumat yang diperolehi, pekerja 'cyber cafe' yang disebut dalam dakwaan itu kebanyakkannya datang dr belah area dekat KUSZA / KUSTEM dan sekitarnya.. tapi, cyber cafe tu bukanlah cyber kafe yang mengadap dengan Pasaraya Astaka.. tapi sebuah Cafe makan yang menyediakan perkhidmatan internet WIFI.. cafe ni menguruskan pelancongan la lebih kurang keutamaannya.. area dia lebih dekat dengan Flat Sri kolam.. lebih tepat kalu keliling pagar flat tu leh jumpa laa.. tapi operasi mereka berkaitan kristianisasi di sini telah dipindah ke Kemaman kerana telah diketahui umum (jadi elok diorang lebih berjaga-jaga.. fikir diorang laa..)

namun, cafe tu masih menjadi penyumbang kepada gerakan kristianisasi di Terengganu TERMASUK beberapa penyumbang seperti KEDAI BUKU terbesar di Terengganu yg mempunyai beberapa cawangan di terengganu. Dan satu dakwaan yg sedang diselidiki ialah keterlibatan PASARAYA BARU di jalan KT-Kuala berang... setakat yg dimaklumkan, ada pekerja KEDAI BUKU terbabit yang dibayar GAJI KHAS jika menganut kristian. berbanding gaji biasa bagi pekerja biasa.. susah nak caya kan?? tapi orang yang memberi maklumat ini ialah orang yang pernah terlibat dalam usaha menyesatkan mereka dahulu...

Dakwaan 4 tu aku rasa x perlu ulas sangat.. sbb ni biasa nampak dan biasa kita dengar.. tau2 pakai salib dalam tudung.. dll lagi laa.. lagipun orang yang terlibat mmg mengakui hakikat ini..

cukup dulu...sbb lama x dapat maklumat dr SB nih.. hehehhe.. selamat dan teruskan menyumbang utk GERAKAN ISLAM!

Akaun FORKAD Terengganu- BIMB atas nama PERTUBUHAN PEMBANGUNAN INSAN BISTARI TERENGGANU-13017010 075286..Sebarang pertanyaan : Ustaz Wan Sukairi -019-989 4125 (forkad Terengganu)

p/s: jangan tanya aku samada duit yang di bank in dah masuk atau belum.. ini kerana aku tidak terlibat langsung dalam jawatankuasa Forkad. Aku cuma kongsi apa yang aku patut kongsi bagi memberiTAHU apa yang berlaku kerana ramai yg masih sangsi... semoga ni pun dikira amal aku dalam membantu akidah saudara kita...

0 comments:

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks