31 March 2007

SMS Seorang Sahabat

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Seorang sahabat yang agak rapat telah menghantar SMS berbunyi begini seminggu lalu

"Sekuat mana pun godaan yang kita hadapi,
sekukuh apa pun cabaran yang harus kita jalani,
sebesar mana pun kegagalan yang kita rasai,
sejenuh mana pun hari-hari yang kita lalui...

jangan pernah berhenti berharap pada pertolongan Ilahi,
jangan pernah berhenti berdoa kepada Rabb...

kerana harapan adalah masa hadapan,
kerana harapan adalah sumber kekuatan,
kerana doa adalah pintu kebaikan,
dan kerana doa adalah senjataorang yang beriman.."

(sms asal dalam singkatan 'bahasa' sms laa.. )

agak panjang sms tu. Bila lihat kepada kata-kata yang baik dan penuh makna, aku tak jadi delete. (Normally aku delete sms kalu dah lebih 2 hari/ x guna dah). Nak forward kepada kawan-kawan yang lain, kebetulan hp aku kena block. Ditambah pula dengan kata-kata yang agak panjang, maka akan memakan banyak 'sen'. Jadi, aku ambik peluang sebelum delete message tu dengan 'tampal' kat sini. So, adalah kebaikannya...

1. Aku dapat kongsi kata-kata tu dengan orang lain..
2. Jimat 'sen' aku...
3. Orang yang hantar sms ni akan rasa mcm dihargai (puji skit!)

Oklah. Tu jer satu sms yang nak kongsi. Kalu ada yang menarik lagi lain kali aku letak. Tapi kalu pendek sangat rasa mcm tak sesuai je nak letak sini. Wallahua'lam.

No comments: