26 March 2007

Nak Singing Box Sendiri?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Ramai kawan-kawan minta lagu yang ada kat singing box aku di sebelah. Aku bukan tak nak bagi semua lagu-lagu tu, tapi lagu tu aku tak upload kat internet dalam fail mp3. Aku sendiri pun download dari website orang lain jugak.

Kalu kalian nak tahu, singing box tu tak diupload dengan fail format mp3. Tapi menggunakan sbx. Apa tu sbx? aku pun tak reti nak citer. Cuma kalu masuk ke singing box punya website dia ada la citer lebih kurang.

Susah ke nak buat singing box sendiri? Ni nak citer step-step yang perlu ada. Kesusahan dan kepayahan tu mengikut pengetahuan anda la.

1. Pastikan anda ada lagu mp3 atau nak mudah dalam bentuk fail sbx terus.

2. Lagu mp3 anda tadi, convert ke sbx.. klik sini

3. Upload lagu dalam fail sbx tadi ke mana-mana tempat yang anda suka. FileDen, Geocities, mahupun apa2 sahaja yang anda suka.

4. Pastu buka la singing box anda untuk linkkan singing box anda dengan fail yang telah diupload tadi..

5. Pastu jadi la kot.. Hehehehe..

Kepada yang minat lagu-lagu yang ada dalam singing box aku tu, anda leh copy n paste kat blog anda / frenster / Myspace.. Kalu tak tahu camana nak copy n paste, tak tahulah camana nak cerita.

Masalah yang akan timbul jika menggunakan singing box orang lain ialah; bilamana aku tukar skin / upload lagu baru, maka anda turut merasainya. Kalu tukar skin, parah laa sebab akan memberi kesan kepada ruang yang ada.

So, nak beri kemudahan kepada anda, anda leh dapatkan url lagu-lagu tersebut (singing box aku jer!) dalam bentuk fail sbx di sini. Jadi, buatlah singing box anda sendiri mengikut skin yang anda suka. Lagu tu terhad kepada 34 macam yang aku ada je laa.. nak banyak, atau nak lagu lain kena la upload sendiri.

ni senarai lagu..

Sekian seadanya. Wallahua'lam.

p/s: Al-amal, al-amal, al-amalulillah...

No comments: