27 July 2009

ISA: Khairy tersepit antara glamour dan taat.

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Betapa Khairy cukup tidak glamour kini. Sungguh tidak glamour. Walaupun jawatan yang dipegang Khairy kini adalah antara tangga yang tertinggi dalam UMNO, tetapi dia tidak glamour kerana merupakan menantu Pak Lah. Tapi, kerana menantu Pak Lah juga Khairy pernah menjadi glamour sebelum ini.

Dalam liku-liku perjuangan Khairy, dia dilihat 'baik dan taat' dengan bekas Ketuanya yang kini merupakan Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin. Khairy sebelum ini dipetik Bernama berpendirian, oleh kerana Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein telah memulakan proses kajian semula terhadap akta ISA, maka Pemuda UMNO diarahkan tidak membuat sebarang pendirian samada menyokong atau tidak akta itu.

Tidak dapat dipastikan samada kenyataan Khairy itu kerana kurangnya keyakinan UMNO untuk mengumpulkan penyokong akta zalim dan jahat tersebut, ataupun memang Khairy sendiri sudah tidak ada apa-apa dalam UMNO samada untuk memberi arahan dan sebagainya.

Bagaimanapun, reaksi Khairy yang melarang anggota pemuda UMNO dari menyertai Himpunan ISA nampaknya membangkitkan kemarahan 'pe KID aa' yang rata-ratanya gila ISA. Pada mereka yang bergelar 'ayahanda' itu, tindakan Khairy sebagai kenyataan yang boleh memecahkah Melayu.

Lebih menarik bilamana puak-puak 'ayahanda' ini mengatakan di bekalang Khairy hanya ada 200 orang sahaja. Wallahua'lam.

amdang: Tak dengar plak apa kata 'ayahanda pe KID aa' di Terengganu ni.

No comments: