25 April 2009

Ahmad Said sewajarnya berasa terhina...

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Biar apapun alasan yang diberikan Najib, Ahmad Said sepatutnya terasa terhina dengan perlantikan Hishamudin sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Terengganu. Apatah lagi pada masa sama, rakan sejawatnya Mohd Isa Sabu di Perlis telah dilantik sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Perlis.

Walaupun dilihat Ahmad memegang jawatan nombor 2 dalam UMNO Terengganu mengatasi Idris Jusoh, namun jawatan Idris sebagai seorang ahli MT sudah tentu memberi banyak kelebihan kepada Idris. Ahmad sendiri akan terbatas urusan partinya kerana terpaksa merujuk kepada orang nombor 1 terlebih dahulu.

Bilamana menjadi orang nombor 2 dalam parti, Ahmad sebagai orang nombor 1 dalam kerajaan negeri akan bermasalah dengan urusan kerajaan yang biasanya turut dipengaruhi faktor politik. Ahmad akan dilihat bermasalah untuk menguruskan kerajaan dengan dirinya berada di nombor 2 dalam politik.

Idris Jusoh akan dilihat lebih mampu mempengaruhi Hishamuddin berbanding Ahmad Said. Ini seakan memberi suatu tekanan yang hebat kepada kepimpinan Kerajaan Terengganu di bawah Ahmad Said. Tidak mustahil Ahmad Said akan meletak jawatan sebagai MB dalam masa terdekat.

Kenyataan Idris Jusoh yang dilihat gembira dengan perlantikan Hishamudin menunjukkan kemenangan puak Idris terhadap Ahmad Said. Pelik juga setelah Ahmad Said dijatuhkan, barulah keluar kenyataan Idris sedia bekerjasama dengan Ahmad. Walhal sebelum ini tidak berlaku sebegitu. Sudah tentu maksud kerjasama itu adalah Ahmad mesti bekerjasama dengan Idris yang dibayangi Hishamuddin.

Wallahua'lam.

2 comments:

AFM said...

memang patut dia rase terhina...hehehe

pro2club said...

Aku rasa baik mat said blik kg jual lemang lah.