25 December 2008

Ketua Kerajaan Perlu Dihormati - Pak lah

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Selaku ketua kerajaan yang dilihat bermasalah, kaki tidur dan tangan 'gosok', aku kira kenyataan Pak Lah ini memang disebut dengan penuh kebimbangan. Apatah lagi dirinya yang juga mahu bersara tidak lama lagi sudah tentu tidak mahu diucapkan 'bye-bye' dengan cara seumpama itu.

Apapun, aku sebagai warga Terengganu berjanji tidak akan menghadiahkan Pak Lah dengan kasut sekiranya Pak Lah turun ke Terengganu. Walaupun Pak Lah dah kaut banyak kekayaan royalti rakyat Terengganu dengan kerjasama Patrick Lim, Wan Hisham (Abang Wan farid) dan Idris Jusoh sendiri, kasut terbang tidak sesekali akan diberikan kepada Pak Lah.

Secara umumnya aku kira ramai bersetuju dengan Pak Lah yang mana ketua Kerajaan perlu dihormati. Namun perlu diingat apakah jasa Bush kepada Umat Islam khususnya di Iraq itu adalah sesuatu yang perlu dihormati?

Pada aku, kasut yang dibaling itu sudah 1000x lebih lembut dari bom dan peluru yang Bush hadiahkan kepada Umat Islam. Dengan bahasa lainnya, orang seperti Bush tidak perlu dihormati, malah bom sahaja yang layak dilemparkan kepadanya.

---------------------------------------------------------------------------------

TEHRAN: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menegaskan bahawa mana-mana ketua kerajaan sekalipun tidak boleh dihina seperti apa yang berlaku dalam insiden membaling kasut ke arah Presiden Amerika Syarikat, George W.Bush di Baghdad, Iraq, baru-baru ini.

Perdana Menteri berkata pihak yang tidak berpuas hati dengan apa juga perkara boleh meluahkan perasaan mereka melalui cara lain.

"Saya sentiasa berpendapat kita tidak boleh menghina ketua kerajaan seperti itu," kata beliau pada sidang akhbar di akhir lawatan rasmi empat hari ke Iran di sini hari ini.

"Kita boleh mengambil tindakan, kita boleh mengeluarkan kenyataan keras jika perlu jika kita tak berpuas hati. Kita tak suka tentanglah, cakaplah dengan sekuatnya," katanya.

Namun tindakan bersifat menghina seperti membaling kasut tidak boleh dilakukan oleh sesiapapun, tegas Abdullah.

Wartawan sebuah stesen televisyen yang berpangkalan di Kaherah yang bertindak membaling kasut itu dilaporkan menghadapi tindakan undang-undang. BERNAMA


2 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...

Hormat menghormati amalan mulia :-)

Selamat Tahun Baru :-)













(( Renungkan )) Ke Mana Kita Mahu Pergi?
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com
Forum Generasi Muda
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Pakatan Antara Parti Lawan Tidak Kekal
http://pro-faizal.blogspot.com

amdang81 said...

memang mulia menghormati, tapi apakah kita nak hormati si biadap dan pemerkosa kepada Umat se agama?

Apa agaknya jika kasut dibaling kepada Perdana Menteri Israel. Apakah Pak Lah akan berkata perkara yang sama?

amdang: Amerika dan negara haram Israel adalah 2x5!