12 December 2008

Sepuluh " H "

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

HARAP MAAF
Aku agak lama meninggalkan blog ini. Bukan langsung tidak jenguk, namun kerana beberapa sebab dan keadaan yang tidak mengizinkan.

HUJAN
Musim hujan yang cukup mengimbau kenangan kanak-kanak. Melihat anak-anak jiran berguling-guling dalam lopak air, mengingatkan aku kepada bermain 'kapal' di dalam longkang. Ada sahaja bahan yang akan dijadikan kapal. Kemudian aku lepaskan ke longkang. Aku akan ikut perjalanannya sehinggalah ke parit besar. Biasanya selalu dimarahi bila pulang kerana mak takut jatuh longkang. Sayangnya mak kepada aku. ;)

HILANG
Aku tidak tahu ke mana hilangnya kunci motor aku. Sudah 3 minggu rasanya tidak bergerak. Mujur sahaja musim hujan, jadi banyak menggunakan kereta. Aku akan tukar sahaja dengan kunci baru. Menyesal kerana tidak membuat kunci pendua. Kononnya aku ni tak akan hilangkan kunci tersebut.

HAMPA
Aku kira aku berjaya pergi ke kesemua kenduri kawan-kawan yang menjemput. Rupanya aku tertinggal seorang sahabat. Kenapalah 13 disangka 15 Disember. Maafkan aku Joe. Nantikan sahaja hadiah dari aku.

HARI LAHIR
Disember bermakna umur aku bertambah lagi. Makin pendek masa hidup. Patutlah akhir-akhir ini terdapat beberapa tanda kiamat kecil pada diriku. Semoga aku istiqamah dan dapat menggandakan ibadah. Aku sedang nantikan hadiah dari yang tersayang. Ada ke? Hehehe.
--->link personaliti tarikh lahir.

HARI RAYA
AidilAdha tahun ni sambutannya agak biasa. Aku terlepas mengambil bahagian dalam ibadah korban. Balqis dan Uminya sahaja yang mengambil bahagian tahun ini. Ada idea supaya dibuat kutipan bulanan bagi mengadakan korban di tahun akan datang. Contohnya RM 30 sebulan untuk bahagian RM 300 sebahagian dan begitulah seterusnya. Ada juga baiknya.

HADIAH
Aku baru sahaja menerima hadiah Pemenang Keempat De Xtreme Blog By Muncet dan JOMHosting.NET. Beberapa e-book dan benda-benda yang aku belum explore sepenuhnya. Pening juga rasanya nak mengadap semua tu. Apapun aku akan download semuanya terlebih dahulu. Thanks Ein dan Wan Mus.

HARI PERANG MAKIN HAMPIR
Aku mula nak sibukkan diri dengan perang PRK P.036 Kuala Terengganu. Aku rasa bahangnya agak kendur seketika setelah AidilAdha. Namun akan mula panas kembali setelah kiraannya memasuki sebulan atau 30 hari. Jom sama-sama kita kira. :)

HABISKAN UBAT!!
Aku selalu makan ubat tak habis. Kalu terasa sihat sedikit, terus buat-buat lupa akan ubat. Apabila batuk atau demam datang kembali, maka adalah yang akan menasihati; "Habiskan Ubat!!" ;)

HISAP JARI
Ini pasal Balqis hisap jari. Dari meniarap, dia mula belajar hisap jari dalam keadaan terlentang / keadaan lebih bebas. Tapi masih belum berjaya. Jika meniarap dia hisap ibu jari kanan, dalam keadaan lain jari dari tangan kiri semacam menjadi pilihan. Harap-harap dia dapat kekalkan jari kanan dia tu. Heheheh.

HABIS
Wallahua'lam.

p/s: Banyak lagi cerita lain, tapi tak leh letak sini sebab tak mula dengan huruf H. Hehehe.

3 comments:

S.I.T.I.C.O.M.E.L said...

Salam. Menarik cerita '10 H' ni. Pah ni buleh wat 10 huruf lain pulok...

iEn said...

ebook apa amdang dpt? ien tak tengok lagik haha

amdang81 said...

SITI, huruf-huruf lepas ni tak tahulah. Mungkin ikut musim juga kot. :)

EIN, nanti aku forwardkan email tuh.

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks