16 December 2008

Royalti: Isu Politik yang harus disebut-sebut.

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Sekembali dari kampung menuju ke Bandaraya Kuala Terengganu selepas Aidil Adha, aku tersenyum melihat bunting penyerahan royalti minyak yang tergantung di sepanjang Jambatan Sultan Mahmud. "Duit belanja Pilihan Raya" Getus hatiku.

Ketika mula terdengar berita royalti akan dikembalikan, aku kira Najib akan datang dengan 4 lori kontena membawa duit. Namun, semua itu langsung tidak berlaku. Dengan sekeping 'cek palsu' yang tertulis RM408.6 juta, melenyapkan mimpi rakyat Terengganu untuk menerima tunggakan royalti yang dirampas selama ini. Apa yang diserahkan bersama adalah 'bil-bil' yang telah dibelanjakan sahaja.

Najib berulang-ulang menyebut supaya isu royalti tidak lagi dimainkan atau dipolitikkan. Masalahnya isu ini akan dimainkan oleh UMNO sebagai UMNO baik kerana memulangkan royalti. Sedangkan hakikat yang sebenarnya adalah pembawa kepada semua masalah ini adalah UMNO juga. Bayangkan kerana dosa-dosa UMNO itu rakyat Terengganu tertindas. Rakyat Terengganu menderita.

Aku cuba melihat kesamaan UMNO dan Robin Hood, rupanya Robin Hood jauh lebih mulia walaupun dia perompak. Robin Hood perompak wang orang kaya yang jahat dan zalim, kemudian diberikan kepada orang miskin yang susah. Tapi UMNO memang zalim. Dirompaknya wang rakyat yang susah dan ditindas. Kemudian wang itu dibahagi-bahagikan sesama mereka dengan projek-projek gila dan tidak masuk akal sesama kroni.

Jahatnya UMNO nih. Melayu mereka hanya kepada UMNO dan kroni. Islamnya hanya kepada UMNO dan kroni. Prihatinnya hanya kepada UMNO dan kroni. Sudahlah Najib, dirimu semakin tidak layak menjadi PM.

Selamatkan Malaysia dari PM seperti Najib!!

Wallahua'lam.

p/s: Langkah pertama adalah dengan Menangkan Pakatan Rakyat di P.036

0 comments:

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks