28 March 2008

Gambar-gambar sekitar Gelombang Kuning 1

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Berikut adalah gambar-gambar yang sempat diambil semasa dan pada hari program berlangsungnya pelancaran Tandatangan Sokongan dan Riben Kuning serta Munajat Rakyat yang diadakan di Masjid Tengku Tengah Zaharah (Masjid Terapung) semalam. Alhamdulillah nampaknya sokongan dan penglibatan yang hadir sungguh memberangsangkan. Aku sendiri sempat serempak dengan Che Mat Jusoh Senapang yang turut turun memberikan sokongan.

Program adalah di bawah kelolaan Mampat, yang turut disertai beberapa NGO dan Alumni sekolah. Kutipan tandatangan dan pembahagian riben bermula sekitar jam 5.00 petang sehingga jam 10.00 malam. Juga terdapat stiker "Daulat Tuanku" serta lencana. Aku cuma sempat ambil stiker je. Itupun setelah menebalkan muka dengan meminta dari seorang Ajk program.

Sidang Media Pelancaran. Pengerusi Mampat, Cikgu Fauzi (memakai kopiah) diapit wakil-wakil NGO dan Alumni sekolah-sekolah.

Ustaz Azhar Idrus turut hadir memberi sokongan. Di sisi ustaz adalah kamera miliknya. Ustaz nampaknya agak berminat dengan kamera. Laman KULIAH ustaz

Berpusu-pusu menurunkan tandatangan dan mengambil riben

Adik kecil ini memakai riben di kopiah. Asyik melihat ibunya menurunkan tandatangan

Ustaz Khalil Abdul Hadi turut hadir pada sebelah malamnya.

Satu keluarga menurunkan tandatangan. Meriahnya!

Kain pertama yang sudah dipenuhi tandatangan. Pada hari tersebut sahaja aku dimaklumkan 5 keping yang berjaya dipenuhkan dengan tandatangan.

Contoh pemasangan riben dan stiker yang betul. Hehehe

Banner sokongan dari wakil NGO

Lagi banner yang ada di perkarangan Masjid

Masjid penuh hingga ke kaki lima. Ramai yang tidak sempat berjemaah.

"Ya Allah, peliharakanlah Sultan Kami"

Selesai dan bergerak keluar.

Datuk Syeikh Ismail Mohamad, Imam Masjid Negara yang mengimani Solat Hajat berhadapan dengan YB Dr Syed Azman, Adun Batu Burok.

No comments: