16 February 2008

Hijaukan Alam..

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Ini aku terima suatu pendapat berupa cadangan dari kawan-kawan di Friendster. Khusus sempena PRU 12 ni. Maklumat tu dah aku ubah skit mengikut pandangan dan kefahaman aku.

Alang-alang PRU dan mula menampakkan diri tak lama lagi, maka cadangan untuk MENGHIJAUKAN Friendster tu diterima pakai. Tapi aku kira bukan setakat Frinedster aje, aku dah mula buat pada avatar YM aku juga. Terbayang alangkah HIJAUNYA YM jika sekiranya semua list dalam YM aku tu HIJAU. (YM = Yahoo! Messengger)

Cadangan itu aku dah sahut, dan sebab itu lontarkan pula pada kalian. Tak suka HIJAU? Aku tidak kisah. Ini bukan suatu paksaan.

TAKUT dengan HIJAU? Juga aku tidak kisah kerana setiap orang punya ketakutan masing-masing. Ada takut hantu, takut katak, takut ular, mahupun takut mati.

Pendekkan CERITA, untuk jayakan KEMPEN HIJAU ni, maka dicadangkan begini...

"JUST PUT ‘PAS FLAG’ AS UR PRIMARY PHOTO…
IMPAKNYA, IF OUR FRENS CLICK ‘VIEW FRENS',THEY WILL SEE MANY PAS LOGO on the screen-frens list.. " - ayat yang aku terima untuk kempen nih.

Biaq mata diorang nampak ijau ja. Kalu ikut Doktor Mata yang merawat mata aku dulu, antara cara nak pulihkan mata adalah dengan MELIHAT HIJAU. Aku kira BENDERA HIJAU ni termasuk gak la kot. :)

Maybe ada yang kerja gomen, or mana-mana tempat yang SEDIKIT segan nak letak BENDERA ni kat frenster, atau MALU nak letak, maka aku tiada la mahu memujuk lagi.

CUMA sekadar kongsi RASA dan USAHA. Jika BENDERA BETUL pun takut nak pacak, nak letak LOGO ni pun takut, maka kekal la anda dalam KETAKUTAN.

Ini semua tidak MEMBERI KESAN keputusan PRU nanti? Kalu begitu, kita minta selepas ini PRU dijalankan TANPA BENDERA aja. Biar jalanraya tenang tanpa apa-apa bendera. Ok gak, tak perlu la deposit untuk poster dan bendera.

Ini soal SYIAR dalam perjuangan. JIKA SYIAR ini tidak diangkat, maka sudah tentu kita tidak terasa KEBERSAMAAN dengan PERJUANGAN itu. Syiar dan undi satu hal yang berbeza. Undi anda tetap RAHSIA. Mesti korang tak leh teka apa yang aku pangkah nanti kan?

AKU SUDAH, KORANG bila pula??


No comments: