25 February 2008

Calon Seberang Takir Budak Ingusan?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Pertamanya aku minta jangan membaca tulisan aku ini sebagai suatu hal yang serius. Baca dalam keadaan rileks aje. Maklum je la hari-hari berdepan dengan keseriusan boleh memenatkan kepala. Pasal poster, pasal bendera, pasal calon, pasal duit upah dan macam-macam lagi laa.

Semenjak dua menjak ini sudah mula berada dalam sedikit tekanan kerana timbunan tugas di pejabat pada siangnya dan melaksanakan tugas sebagai 'Spiderman' pada malam hari. Perubahan jadual dan aktiviti hidup sedikit sebanyak menyebabkan emosi dan kesihatan tubuh sedikit terganggu.

Aku ni kalu stress dengan kerja dan sedikit tension, cepat je rasa lapar. Bila lapar, maka aku akan cepat-cepat cari makanan. Jika lambat makan, maka mudah diserang sakit kepala. Tapi tak ada la serius sangat sebab aku kira tubuh aku agak lasak jika makan lambat sekalipun. Cuma sedikit bermasalah kerana perut aku ni tidak menolak apa jua jenis makanan. Janji halal. Semuanya pada aku sedap. Untung la sape yang dapat suami macam aku nih. Mesti zaujah aku akan gelak kalu baca. Perasan! dia kata. Hehehehhe.

Aku sengaja menggunakan tajuk sebegitu di atas. Sebab sudah lama tidak mencoret kata, jadi mahu la membuang segala keserabutan yang ada dalam kepala ini. Maklum je mata ni duk berselang seli melihat warna hijau dan biru hari-hari.

Ceritanya begini, seorang kawan menghantar msg thru YM kepada aku baru-baru ni. Dia kata jentera UMNO Terengganu kalut semacam je sekarang ni. Dia bagi la aku bukti bahawa calon Seberang Takir iaitu Ahmad Razif Ab Rahman tu sebenarnya adalah seorang budak ingusan. Bukti yang aku maksudkan boleh dilihat di sini. KLIK. Atau ke link ini http://www.umno-terengganu.net/election2008/BIODATA_TERKINI_DUN_N11.pdf.

Lihat pada umur si Ahmad Razif tu. Pada aku itu typing error je. Tapi disebabkan politik, maka ianya boleh menjadi suatu isu. Isu yang kecik itu juga membolehkan aku sedikit idea untuk menulis setelah 2 3 hari sepi blog ini. So, jangan la tension-tension sangat. Jom sama-sama senyum je dengan kesilapan yang tidak disengajakan itu.

Kalu silap ni masa penamaan calon kan best! Seberang Takir tu memang kubu kuat UMNO. Sementelah pula calon yang lawan UMNO bagi PRU kali ni calon Keadilan yang agak junior. Mungkin UMNO berpeluang menang dengan majoriti besar. Namun, aku tetap mengharapkan ada sedikit persaingan yang agak sengit. Lebih-lebih lagi puak-puak Sapian Ali sudah nekad dengan slogan "Jom ke Laut 8 Mac ini" dengan maksud tidak turun mengundi.

Politik. Macam-macam ada.

No comments: