23 October 2007

Iklan BERSIH

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...



Tahukah anda apa itu BERSIH? Apa tuntutan BERSIH dan apakah program pada 10 November nanti? Klik la banner tu kalu nak tahu..

Melihat kepada agak perlahan pergerakan yang berlaku dalam masyarakat bagi menggerakkan satu himpunan yang besar, maka aku akan mengiklankan banner tersebut sehingga hari program pada setiap posting aku. Mungkin sedikit serabut sebab akan diletak di tengah-tengah (copy harakahdaily punya ni) semacam harakahdaily punya konsep, namun pada aku publisiti berterusan dan penerangan kenapa perlu bersama-sama BERSIH amat perlu.

Aku yakin dan pasti ada yang akan bersuara, "Biarlah orang lain sahaja yang pergi, kami tetap sokong walaupun tidak pergi", atau "Apa sangatlah kesan keluar beramai-ramai begitu?" dan mungkin juga yang tidak kurang akan berkata "Molek doh negara kita ni..".

Aku bukan bersangka tidak baik kepada yang mungkin menguzurkan diri, namun sangkaan aku punya alasan dan asas kerana betapa ramai yang tidak bersetuju dengan sesuatu dasar dan arahan kerajaan, namun diam membisu kerana takut itu dan ini. Sedangkan itu adalah soal HAK dan KEADILAN yang mesti dituntut dan diadili secara adil dan saksama. Jahatkah sistem yang ada di NEGARA ini? Lihat sahaja kepada siapa yang mendokong DASAR itu. Apakah mereka BAIK dan JUJUR?

No comments: