20 September 2007

IFTAR JAMA'IE

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Jemputan berbuka puasa sambil menderma. Mengikut ustaz yang menyuruh aku iklankan ini, derma ini adalah dana untuk pembangunan pendidikan. Maknanya, bantuan itu nanti akan disalurkan kepada sekolah-sekolah, pelajar-pelajar dan juga apa jua bentuk bantuan ke arah menjaga kebajikan pendidikan. Mungkin ada yang bertanya, kenapa sibuk buat dan cari bantuan kebajikan pendidikan, bukankah kerajaan dah ada biasiswa dan pinjaman? Kalu aku, dah tentu aku jawab begini, Kerajaan??? Pelajar yang paling cemerlang STAM pun tidak diberikan pinjaman. Apatah lagi biasiswa. Mungkin sebab pelajar terbabit ayahnya bukan orang kerajaan kot. Tapi adakah ayah pelajar terbabit tidak bayar cukai kepada kerajaan??

Zalim. Itu je yang aku leh kata. So, dijemput semua untuk hadir. Semua yang aku maksudkan di sini adalah yang mahukan Islam dimartabat dan didaulat. Bahasa mudahnya adalah pendokong dan penyokong Islam. Kalu datang nak pukul orang, datang nak buat provokasi, datang nak tembak orang, baik tak payah. Ish, tembak lagi. Nasib la kalu duk ulang perkataan tembak pun. Apa nak buat, jadi rakyat yang malang di negara yang 'aman'.

Ok, selamat berbuka puasa. Hari ini aku dapat undangan berbuka di sebuah masjid nun jauh di hujung dunia. Tapi tempat yang subur dengan dakwah, insyaAllah. Wallahua'lam.

NOTA: Mohon maaf andai terluka dengan tulisan. Terluka dengan tulisan tidak berdarah, tetapi parah mungkin. Tapi luka dengan tembakan mungkin parah. Membawa kematian pun mungkin!

No comments: