24 January 2011

Cikgu Mala: Tangan Yang Menghayun Buaian...

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Maka kecohlah manusia-manusia bermata sepet dari parti MCA dan GERAKAN membincangkan tentang tangan seorang muslimah PAS yang menjadi calon dalam PRK Dun Tenang. Kata mereka, Cikgu Mala tidak mesra apabila tidak bersalam dengan lelaki-lelaki di Dun Tenang. Apabila Cikgu Mala bersarung tangan, maka melalak pula mereka mendakwa Cikgu Mala menghina tangan-tangan mereka 'yang kotor'.


Aku cukup suka komen Cikgu Mala berkenaan bersalam ini.

"Saya anggap 53 tahun (kita) merdeka, komponen BN gagal memahamkan ahli komponen mereka, (termasuk) MCA dan sebagainya, bagaimana adab bersalaman seorang individu muslim dan dengan yang lain. "Kami sebagai individu Muslim, kami (wanita) memang tidak bersalam dengan lelaki... Begitu juga dengan kaum Tiong Hua, kami bersalaman dengan perempuan (Tiong Hua) tidak ada masalah, (sebab) mereka perempuan. "Hatta kami saudara seislam pun, kami tidak bersalaman dengan lelaki," katanya dalam satu sidang media.


Aku tak salahkan Chua Soi Lek yang mahu bersalam dengan semua perempuan. Memang dia bernafsu besar. Bukan setakat salam sahaja yang dia mahu. Semua orang tahu siapa Chua Soi Lek ini. UMNO dan BN lagilah kenal siapa Chua ini. Walaupun aku tidak pernah menonton video lakonan apek tua ini, tapi semua orang boleh menilai Chua.

Aku tidak mahu mengulas sangat isu ini. Mudah rakyat menilai sejauh mana UMNO dalam menjalin kerjasama dalam BN yang kononnya membela Islam. Pergilah UMNO. Rakyat Malaysia lebih selamat tanpamu...

Kalu tengok tapak tangan calon BN tu, macam banyak penyakit jer. Kena tanya geng HPA ni bab ni. Hehehe.

0 comments:

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks