17 May 2009

Murtad Di Terengganu Aktif Semula?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Beberapa hari lalu aku menerima satu pesanan offline melalui YM yang meminta aku membuka satu laman. "Medang, cuba baca nih ---> http://membelaislam.wordpress.com/2009/04/17/awas-kedai-buku-di-kuala-terengganu/" (klik)

Sebaik sahaja membaca tajuk artikel terbabit, terus aku dapat menjangkakan kedai buku dan maksud artikel berkenaan. Apabila artikel tersebut dibaca, ianya mengesahkan jangkaan aku itu walaupun nama kedai terbabit tidak disebut.

Secara peribadi, aku menyokong usaha-usaha mewar-warkan maklumat berguna sebegini kepada umum, namun aku kira adalah lebih baik sekiranya pihak berwajib seperti Pejabat Agama mengambil pendekatan menyiasat maklumat yang dilontarkan ini, dan tidak sekadar menunggu laporan secara formal baru berminat menyiasat.

Isu murtad bukan isu main-main. Jika pejabat agama main-main dengan isu ini, maka kepada siapa lagi yang mahu diharapkan.

1 comment:

Anonymous said...

Dang ,

perhatikan benar ke ada gerakan melayu-kristian yg bergerak di sekitar KT ?

kene pantau tu ..

mata2 kita .. jom turun padang.. :)

Mjlis agama bwh BN ... hurm .. sbg pelengkap jabatan je ..