20 May 2009

Selamat Hari Lahir Sahabatku...

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Seperti biasa, BirthdayAlarm.com akan mengingatkan aku tentang birthday sahabat-sahabat. Hari ini aku terima lagi email dari BirthdayAlarm.com. Bezanya peringatan hari ini bukan mengingatkan aku tentang kelahiran, tetapi kepada pemergian seorang sahabat..

-----------------email dari BirthdayAlarm.com----------------------
Muhammad

Syahrul Nazuwan's (syahrul_tx@yahoo.com.my) birthday is on Tuesday May 26th. Syahrul will be 28 years old. Click below to choose one of our specially recommended birthday greeting cards and we will send it on Syahrul's birthday...

http://www.birthdayalarm.com/eCard/24834818a1b572220105c5894906

Kind Regards,

BirthdayAlarm.com

-----------------------abis email ------------------------------------

Sabtu lalu, aku sekali lagi sempat singgah rumah Sue. Alhamdulillah aku tengok Sue makin kuat. Suhail juga aku lihat makin sihat. Katang gitu. Cuma kata Sue, Suhail tak makan sangat. Banyak minum susu je.

Apabila Balqis diambil Sue dari tangan Jue, Suhail merengek dengki. Dia segera bangun mendapatkan ibunya. Kemudian Sue menyuakan pipi Balqis kepada Suhail. Kelakar melihat gelagat Suhail yang 2,3 kali mencium pipi Balqis.Tangan Suhail pula bergerak-gerak geram mahu bermain-main dengan Balqis..

Ketika Sue turun ke dapur sediakan air minuman, Suhail ditinggalkan bersama kami. Pada mulanya kelihatan OK, tetapi bilamana kelibat Sue tidak kelihatan, Suhail menangis. Aku cuba mengambil Suhail, namun tangisnya makin kuat..Bilamana aku mendukungnya, barulah tangisnya sedikit perlahan.. Namun, gerak gerinya masih mahukan ibunya..

Jue membisikkan ke telinga aku. "Macam arwah". Aku angguk. Jauh di sudut hatiku tidak menafikan betapa wajah Suhail amatlah mirip kepada arwah. Lebih-lebih lagi bila melihat hidung Suhail..

Kami singgah cuma sebentar. Sempat minum teh dan makan keropok jugak. Sengaja mengunjungi Sue dan Suhail bagi melepaskan hajat Sue untuk memegang Balqis. Kedatangan kami sebelum ini ketika Sue demam dan selsema. Dia tidak memegang Balqis takut berjangkit.

Semoga Allah memberi kekuatan kepada Sue untuk meneruskan perjuangan hidup. Semoga Suhail juga membesar cemerlang seperti arwah bapanya dan menjadi anak yang soleh. Semoga Allah menempatkan sahabatku Shahrul Nazuwan bin Yusof di kalangan orang-orang yang soleh dan beriman.

Selamat Hari Lahir sahabat....Al-Faatihah.

No comments: