11 May 2009

Besarnya Kemaluan Najib dan Zambri!

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Pertamanya aku suka untuk memetik kata-kata Tuan Guru Nik Abdul Aziz seperti dalam blog YB Idham Lim.

Kata Tok Guru :

" Setelah kita menang di Perak, kini Perak telah bertukar menjadi Emas buat Pakatan Rakyat, Kejahatan telah terbukti dan kebenaran telah menjelma. Saya menasihati agar yang beragama Islam untuk puasa sunat esok hari serta sembahyang Sunat Syukur 2 rakaat. Jangan terlalu gopoh dengan kemenangan ini"

Sememangnya keputusan mahkamah itu suatu kemenangan, namun ianya masih tetap satu perjalanan dari episod-episod perjuangan yang masih jauh. Kebenaran memang terserlah, namun kesulitan yang ada juga tetap berada di depan.

Lupakan dulu kesulitan esok lusa. Biar rakyat buka mata seketika. Bahawa kemaluan Najib dan Zambri terserlah sudah. Bukan setakat terserlah. Amat besar sekali kemaluan itu. Betapa cara dan tindakan yang dilakukan Najib dan Zambri dalam melakukan rampasan kuasa adalah salah dan tidak betul.

Membelakangkan undang-undang, menghina DUN, dan lebih teruk adalah mengheret istana untuk turut terpalit sama dengan kejadian ini. Memalukan istana Perak, malah mereka telah mengheret istana kepada segala permasalahan yang timbul.

Sudahlah, aku malas berbicara soal kemaluan Najib dan Zambri itu.

Amdang: Kenapa aku merasakan posting aku ini meloyakan? Uwek!!

No comments: