15 April 2009

Kerajaan Perpaduan di Terengganu?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat pada Jumaat, 14 April lalu memutuskan tiada lagi perbincangan Kerajaan Perpaduan selepas Najib dilantik menjadi PM. Perkara ini dimaklumkan Siasah versi internet dalam satu postingnya semalam.

Itu realiti di peringkat Pusat. Namun, tiadakah kemungkinan berlaku Kerajaan Perpaduan di Negeri Terengganu? Dewan Pemuda PAS Kawasan Marang dalam mesyuarat Agung Tahunannya baru-baru ini telah membuat suatu usul yang dilihat menyokong Kerajaan Perpaduan.

Jika dilihat suasana politik Terengganu, sikap Ahmad Said dengan PAS Terengganu dan beberapa petunjuk lain, mungkin ramai yang akan angguk setuju.

Wallahua'lam.

3 comments:

Blogawan Terengganu said...

Mat said nampk berlembut dengan PAS Tergganu ?

Lembut ada makna tu ..
sbb sokongn dlm UMNO di prkt akar umbi dia tahu dia tk kukuh ..

Drpd k'jaan perpaduan . baik Mat Said kluar UMNO .. ;)

tiada kerjaan perpaduan utk saya .

UBN adalah UBN dan PR adalah PR.

Mustafa Ali spptnya sudah mampu mmbacanya .

Unknown said...

Assalamualaikum,
Sudah lupakah kita adab berjamaah.
Atau kita tidak faham dengan susurgalurnya.
PAS Terengganu ni kena ingat berada dibawah pusat. PAS Negeri tak boleh buat polisi sendiri.Walaupun Presdien nya orang Terengganu.Kalau dah PAS Pusat memutuskan titik dalam selepas Najib Jadi PM, ada pulak memandai mandai PAS Terengganu nak buat polisi sendiri.Tak Kan lah kerana nak kepada kerajaan PAS Terengganu sanggup membelakangi keputusan PAS Pusat.

Terima Kasih.

Yanaam said...

Di Sarawak satu ketika dulu, ada parti (PBDS) yang bergabung dengan BN di peringkat persekutuan tetapi menjadi pembangkang di peringkat negeri.