21 April 2009

Berapa ramai anak Ketua Puteri UMNO Terengganu?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Mungkin ramai tertanya-tanya, apa kes tiba-tiba aku bertanyakan berapa ramai anak Ketua Puteri UMNO Terengganu, Nordiana Shafie. Mungkin ada juga yang pelik dalam pergaduhan Ahmad Said dan Idris Jusoh yang hebat diperkatakan, aku memilih untuk bercerita tentang anak Ketua Puteri UMNO Terengganu, Nordiana Shafie.

Apa kes sebenarnya dengan anak Nordiana Shafie?

Sebelum pergi lebih jauh, aku mohon kemaafan sekiranya persoalan aku ini mengguris hati Nordiana. Aku bukan mahu mengguris hati seorang ibu sekiranya perkara dibangkitkan ini boleh mengguris hati. Namun aku lebih suka persoalkan individu yang membuat kenyataan berkenaan Nordiana Shafie.

Malaysiakini pada hari ini melalui wartawan Muda Mohd Noor menulis begini terhadap Nordiana Shafie:

Bagaimanapun, katanya, ketua Puteri Kuala Terengganu, Nordiana Shafie tidak hadir dalam perjumpaan tersebut kerana baru bersalin. “Manakala kesemua mereka yang hadir pada hari itu telah menyatakan sokongan kepada Datuk Ahmad sebagai menteri besar.

Pada 15 Disember 2008 lalu pula, ketika mana isu siapa calon BN di kerusi Parlimen Kual a Terengganu, wartawan yang sama menulis:

Ditanya sama ada ketua Puteri Umno negeri, Senator Nordiana Shafie sesuai bertanding di Kuala Terengganu, Ibrahim berkata, belum masanya lagi meletakkan calon wanita di kerusi tersebut..

“Lagipun beliau sudah bertanding di DUN Batu Burok dalam pilihanraya umum lalu dan kalah pula.

“Seperkara lagi, Nordiana juga masih dalam pantang bersalin,” katanya.


Aku tidak pasti samada silap wartawan yang tidak cukup untuk bertanya, atau yang menjadikan Nordiana beranak sebagai suatu alasan. Jika dilihat secara umum cuti bersalin 'wajib' hanya 2 bulan. Takkanlah selepas 4 bulan alasan baru lepas bersalin masih digunakan.

Wallahua'lam.


p/s: Aku harap Ahmad Said kekal sebagai MB Terengganu untuk penggal ini. Alasan aku? Aku punya alasan.

2 comments:

Prof. Era Pasca said...

biarkan beliau kekal.. 5 kali lebih baik dari DERIH JUSOH... ajak masuk PAS dapat lagi satu negeri... hehehe
sila lah melawat kesah di sebalik kekecohan sidang DUN MELAKA yang diwar-warkan media TORTOQ UMNO...
link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/lucah-mr-lee-dan-betty.html

amdang81 said...

Ingatkan Abdul Razak Baginda tadi.. Hehehehe..