05 February 2009

Pakatan Rakyat Teruji: PAS Tetap Istiqamah

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Biar apapun yang berlaku kepada negeri-negeri yang sedang diperitah PR, aku percaya semua sedang mengintai sejauh mana tetapnya pendirian MP dan Adun PAS. Aku percaya ramai yang tidak hairan dan tidak pelik sekiranya PKR dan DAP melompat parti, namun suatu tamparan hebat sekiranya ada MP dan Adun PAS yang melompat.

Sejarah di Kelantan memperlihatkan Kerajaan PAS Kelantan pimpinan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz mampu bertahan ketika mana PAS hanya mempunyai kelebihan 1 kerusi berbanding BN selepas tewas dalam Pilihan Raya Kecil Pengkalan Pasir. Cakap-cakap mengatakan kerajaan Kelantan ketika itu memerintah hanya dengan 2 undi. Ini kerana Dun Kemuning dalam pilihan Raya 11 lalu menang dengan majoriti 2 undi sahaja.

Namun, sehingga Mac 2008 semuanya berjalan dengan lancar. Tiada sebarang perkara yang tidak diingini berlaku. Mac 2008 juga menyaksikan bagaimana PAS memerintah Kelantan dengan majoriti yang lebih besar.

Umum maklum bahawa PAS mempunyai dasar perjuangan yang jelas. Menjadikan Al-Quran dan Hadis sebagai sandaran dan panduan. Tiada siapa dapat menafikan ini termasuk pimpinan UMNO sendiri. Sebab itu UMNO melihat sukar untuk membeli atau merasuah mana-mana pimpinan PAS.

Semoga pimpinan, MP dan Adun PAS terus istiqamah dalam diuji dengan habuan dunia semata-mata ini. Wallahua'lam.

No comments: