23 May 2008

Bahana Akademi Fantasial

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Pertamanya maaf sekiranya apa yang aku rasa ini jauh tidak tepat sepertimana berita melaporkannnya. Metro hari ini menyiarkan bagaimana seorang Imam tertipu dengan sindiket SMS AF6. Klik. Utusan juga memuatkan berita yang hampir sama perihal apa yang berlaku kepada Imam berkenaan. Klik.

Aku tidak tahu samada Imam berkenaan peminat AF atau tidak. Ada sahaja kemungkinan yang ada. Namun, itulah bahana AF yang menjadi kegilaan hari ini. Ditambah dengan perjudian SMS yang awalnya dahulu dikatakan Haram dan diperdebatkan, namun hari ini seolah-olah ianya menjadi halal dan sebahagian keseronokan.

AF secara jelasnya memang tidak nampak di mana ke'halal'annya. Tidak kira si penyanyi itu bertudung, menyanyi lagu patriotik mahupun melakukan tarian tidak menghairahkan. Pada aku institusi yang wujud itu memang ke arah tidak Halal.

Apapun kegilaan terhadap AF dan sebagainya, aku harap tiada Imam yang cuti Solat Isyak pada malam persembahan / pertandingan diadakan. Walaupun dikatakan sekadar hiburan 'tengok je, tak ngundi pun', namun sedikit sebanyak sebenarnya tetap menyumbang kepada perkembangan AF itu sendiri.

Wallahua'lam.

p/s: Nasib baik aku guna nama AMdang bukan AFdang. Heheheh.

No comments: